جراحی پروتز سینه

پروتز سینه |جراح پروتز سینه| عمل پروتز سینه | جراحی پروتز سینه | پروتز سینه اشکی
جراحی  پروتز سینه:

عمل پروتز سینه راهی سریع برای پر کردن فضای داخل سینه و همچنین فرم دهی به سینه است. همچنین انجام جراحی پروتز سینه، سبب می شود تا در زمان پوشیدن لباس های خاص و مهمانی تناسب اندامی زیبا داشتیه باشید.

انجام جراحی پروتز سینه همچنین در افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه و درمان سرطان سینه برداشته شده و یا به دلیل بروز صدمه و یا بیماری خاص، یکی و یا هر دو سینه خود را از دست داده اند، می تواند کمک کننده باشد.

بهترین جراح پروتز سینه :

پروتز سینه راهی سریع برای پر کردن فضای داخل سینه و همچنین فرم دهی به سینه است. همچنین انجام جراحی پروتز سینه، سبب می شود تا در زمان پوشیدن لباس های خاص و مهمانی تناسب اندامی زیبا داشتیه باشید.

انجام جراحی توسط بهترین جراح پروتزسینه همچنین در افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه و درمان سرطان سینه برداشته شده و یا به دلیل بروز صدمه و یا بیماری خاص، یکی و یا هر دو سینه خود را از دست داده اند، می تواند کمک کننده باشد.

انواع پروتزها :

پروتز ها با توجه به میزان برجستگی دارند به سه دسته  تقسیم می شوند:

پروتز با برجستگی کم

پروتز با برجستگی زیاد

✔پروتز  با برجستگی خیلی زیاد

پروتز سینه اشکی

کی عمل پروتز سینه انجام دهیم؟

عمل پروتز سینه می تواند در موارد زیر، به شما کمک کند:

بزرگ کردن سینه هایی که به صورت طبیعی کوچک هستند

بازیابی اندازه و شکل سینه بعد از بارداری، کاهش وزن یا شیردهی

تصحیح عدم تقارن زیاد در بین سینه ها

ترمیم بافت سینه بعد از تخلیه سینه بعد از سرطان سینه یا دیگر جراحی های سینه

پروتز سینه گرد:

پروتزهای گرد برای افرادی استفاده می‌شود که برجستگی بیشتر و یکپارچه‌ای را برای سینه‌های خود دوست دارند. در این مدل، حجم تمامی نواحی سینه به یک شکل افزایش پیدا می‌کند و سینه‌ها نیز بافتی نرم‌تر و خوش فرم‌تر به دست می‌آورند.
استفاده از پروتزهای گرد این امکان را برای خانم‌ها فراهم می‌کند تا در صورت لزوم جراحی‌های اصلاحی نیز انجام بدهند، به این صورت که اگر پروتز بچرخد، پاره شود و یا حتی تغییر شکل پیدا کند به راحتی می‌توان با کمک یک جراحی ساده تمامی مشکلات به وجود آمده را رفع نمود.

متخصص پروتز سینه

پروتز سینه اشکی:

همان طور که از نام این مدل پروتزها مشخص است، شکل ظاهری آن‌ها شبیه به قطره اشکی است و همین امر باعث می‌شود تا فرمی طبیعی‌تر به سینه‌های فرد ببخشد. پروتز سینه اشکی برای خانم‌هایی مناسب است که سینه‌هایی بسیار کوچک دارند و یا بافت نرم سینه‌های آن‌ها بسیار کم است.با کمک اینگونه از پروتزها می‌توان به سینه‌هایی که فاقد شکل مناسب هستند فرم بخشید و عدم تقارن در شکل ظاهری آن را برطرف نمود.

جراح پروتز سینه | پروتز سینه زیر عضله

مزایای جراحی پروتز سینه:

از مهم ترین نتایجی که بعد از عمل پروتز سینه شاهد خواهید بود:

بزرگ تر شدن سایز سینه ها

سفت تر شدن سینه ها

بالا کشیده شدن سینه ها

ایجاد تقارن در دو طرف سینه

افزایش اعتماد به نفس زنان

زمانی که افراد به بیماری سرطان سینه مبتلا شده اند و به اجبار بافت سینه آن ها برداشت شده است این روش بهترین راه بازسازی سینه آنان می باشد.

جراح پروتز سینه |پروتز سینه

چه زمانی ممکن است نیاز به تعویض پروتز  پیدا کنیم؟

در گذشته که عمل پروتز سینه تا این میزان پیشرفته نشده بود و به همین خاطر نیاز بود تا هر چند وقت یکبار پروتزها تعویض شوند. اما در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی، تنها در صورتی که پروتز پاره شود و یا ایرادی در ظاهر آن ایجاد شود نیاز به تعویض پروتز می باشد و در غیر اینصورت نیازی نیست. به طور کلی احتمال اینکه پروتزها دچار پارگی شوند بعد از 10 سال می باشد، البته برخی از آنها تا 20 سال هم دوام می آورند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند هر چند وقت یکبار برای معاینه پروتز ها بیمار معاینه شود و بهترین جراح پروتز سینه وضعیت پروتزها را چک کند تا در صورت نیاز پروتز ها تعویض شوند.

علائم عوارض:

در صورتی که هر یک از علائم زیر را احساس کردید به بهترین جراح پروتز سینه مراجعه کنید تا عمل تعویض پروتز انجام گیرد:

احساس درد در ناحیه سینه

بافت سینه تغییر کرده و کپسول فشارنده ایجاد کرده باشد.

پارگی و فرسودگی پروتز، و تغییر شکل

جراح پروتز سینه | پروتز سینه اشکی

آیا این عمل دردناک است؟

همیشه پیشبینی میزان درد برای هر شخص مشکل است. در حالی که بعضی از خانم ها این فرایند را دردناک می دانند،بعضی گفته اند که بعد از عمل جراحی درد بسیار کمی داشته اند. مکان قرار دادن پروتز سینه در پشت ماهیچه ی سینه ای همراه با درد بیشتری است، چون باید مقداری از ماهیچه بریده شود تا فضایی برای گذاشتن پروتز سینه باز شود. بیشتر زنان میزان متوسطی درد برای پنج روز اول دارند که نیاز به مسکن خواهند داشت. اگرچه بعد از یک هفته بیشتر زنان گفته اند بهبود قابل توجهی در علائم و نشانه ها داشته اند.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه:

مراقبت های ضروری بعد از عمل اقدامات زیر می باشند:

پوشیدن سوتین های طبی

استفاده از کمپرس های سرد و گرم ؛ برای اینکه تورم و کبودی کاهش پیدا کند استفاده از کمپرس های سرد و گرم ضروری است. در روزهای ابتدایی کمپرس سرد و در روزهای بعدی کمپرس گرم می تواند به بهبود محل کبودی ها کمک کند. البته کمپرس ها نباید خیلی سرد (یخ) یا خیلی داغ باشند. زیرا که احتمال دارد باعث سوختگی پوست سینه شوند. کمپرس ها نهایتا باید 10 دقیقه روی پوست سینه قرار گیرند.

استفاده از دارو های مسکن؛ دارو های ضد دردی که تجویز می شود قوی نیستند زیرا که درد بعد از جراحی بسیار خفیف است.

انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا دوماه بعد از جراحی پروتز سینه ممنوعیت دارد.

مرکز زیبایی کلینیک نسخه