لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد:

لیزر یک روش پزشکی است که برای حذف موهای ناخواسته از پرتوهای متمرکز نور (لیزر) استفاده می کند.در طی انجام این روش، دستگاه لیزر نوری را منتشر می کند که توسط رنگدانه (ملانین) مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می شود و این باعث آسیب رسیدن به کیسه های لوله ای شکل در داخل پوست (فولیکول های مو) که مو را تولید می کنند، می شود. این آسیب، رشد مو را در آینده به تاخیر انداخته و یا مهار می کند.

لیزر موی زائد، موثرترین روش حذف موهای زائد بدن برای همیشه است:

لیزر موهای زائد بدن یک روش  غیر تهاجمی است که نیاز به برش در پوست ندارد و موجب کاهش همیشگی  موها خواهد شد. با لیزر مو زائد می توان موهای زائد را برای همیشه از بین برد . افراد دارای پوست تیره و روشن می توانند با این شیوه موهای زائد خود را لیزر کنند .

انواع دستگاه لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد الکساندرایت:

یکی از روش های محبوب لیزر موهای زائد، روش الکساندرایت است. این نوع لیزر برای افرادی که دارای رنگ پوست روشن هستند ایده آل است و گفته می شود که درد کمی کمتر از برخی از انواع دیگر لیزر دارد. با این حال، بخشی از دلیلی که به آن آسیب نمی رساند این است که طول موج لیزر کوتاهتر است، به این معنی که به عمق آن نفوذ نمی کند.

درمان الکساندرایت ممکن است برای رفع دائمی موهای زائد جلسات بیشتری طول بکشد، زیرا طول موج کوتاهتر است. حتی اگر حذف موهای زائد دائمی نباشد، ماندگاری آن نسبت به هر روش دیگر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون و تراشیدن بیشتر است.

چرا دستگاه لیزر  (الکس) را انتخاب کنیم؟

این دستگاه در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین دستگاه‌های لیزر در دنیا است که ساخت شرکت سایناشور آمریکاست.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

از ویژگی‌های آن می‌توان به قابل تنظیم بودن طول موج و میزان انرژی آن اشاره کرد.

این دستگاه بسیار سرعت بالایی دارد.

این لیزر بیشترین تأثیر و کمترین عوارض را دارد.

این دستگاه به سیستم خنک کننده مخصوص برای کم کردن سوزش پوست مجهز است.

دارای تأییدیه  آمریکا می باشد.

دستگاه الکس تنها دستگاهی است که دارای روشن کنندگی نواحی تیره است.

برای از بین بردن انواع موهای کرکی، نازک و ضخیم با قدرت و سرعت بالا و ریسک کم استفاده می‌شود.

برای هر نوع پوست روشن و تیره کاربرد دارد.

برای تمام نواحی بدن قابل استفاده است.

از ویژگی های بارز دستگاه الکس که باعث تمایز این دستگاه با تمام دستگاه های لیزر مو دنیا شده است می توان به استفاده این نوع لیزر برای تمام تایپ های پوستی به ویژه پوست های تیره و برنزه اشاره کرد.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یاقوتی:

این نوع لیزر موها یکی از اولین‌هایی بود که تا به حال توسعه یافت. در نتیجه، این روش در حال منسوخ شدن است زیرا نسبت به روش های دیگر بسیار کندتر است. تقریباً روی موهای تیره تر و صاف تر مؤثر نیست، اما برای موهای روشن تر، نازک تر و پوست روشن بهتر است. با این حال، بخش خوب در مورد این لیزر این  است که به اندازه کافی در اطراف وجود داشته است تا تحقیقات و دانش زیادی در مورد اثربخشی و عوارض جانبی آن وجود داشته باشد.

پاک کردن تاتو و خالکوبی

پس از درمان، ممکن است برخی از عوارض جانبی را تجربه کنید. با این حال، این عوارض جانبی دائمی نیستند و تقریباً هرگز جدی نیستند. استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده، ناراحتی را کاهش می دهد و عوارض را سریعتر از بین می برد.

عوارض جانبی لیزر می تواند شامل تورم، درد مشابه احساس آفتاب سوختگی و قرمزی در ناحیه درمان باشد. همه افراد این عوارض جانبی را تجربه نمی کنند و برخی افراد به لیزرهای مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند. از آنجایی که پوست تیره‌تر نور را راحت‌تر جذب می‌کند، افرادی که پوست تیره‌تر دارند بیشتر مستعد سوزش به عنوان یک عارضه جانبی هستند، با این حال استفاده از لیزر مناسب کلیدی برای جلوگیری از این امر است.

آی پی ال (نور پالسی شدید):

اگرچه اغلب تحت درمان لیزر موهای زائد طبقه بندی می شود، آی پی ال در واقع یک لیزر نیست، بلکه فقط یک نور است و همانطور که از نام آن مشخص است، نور پالسی شدید برای آسیب رساندن به فولیکول های مو به روشی مشابه لیزر استفاده می شود. انواع دیگر درمان آی پی ال بسیار قابل تنظیم برای فرد است. طول موج و سطوح قدرت را می توان برای رفع نیازهای افراد بر اساس رنگ پوست و کیفیت مو تنظیم کرد.

درمان آی پی ال طی چند جلسه انجام می شود. هر فرد با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز خود متفاوت است. این ممکن است به رنگ پوست و ضخامت موهای شما نیز مربوط باشد. لیزری که انتخاب می کنید ممکن است به جلسات کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشد. اگر موها در برخی نواحی باز هم برمی‌گردند، ممکن است لازم باشد بدون توجه به لیزری که انتخاب می‌کنید، برای درمان‌های بیشتری برگردید.

چه نکاتی را قبل از لیزر موهای زائد بدن باید انجام دهید:

حداقل 4 تا 6 هفته قبل از انجام لیزر از آفتاب گرفتن و یا رفتن به سولاریوم بپرهیزید و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

4تا 6 هفته قبل از لیزر از اپلاسیون ، وکس و بند انداختن و یا کندن مو از ریشه خودداری کنید.

از ژیلت برای اصلاح مو استفاده کنید.

پوست خود را بشویید و در صورت لزوم و حساس بودن ژل بی حسی زده شود.

اپراتور و مراجعه کننده حتما از عینک مخصوص استفاده کنند.

لیزر موهای زائد توسط دستگاه لیزر پالسی انجام شود.

تاثیر رنگ پوست برای لیزر موهای زائد بدن:

بطور کلی هر شخصی با هر نوع رنگ پوست می تواند برای از بین بردن موهای زائد خود از لیزر بدن  استفاده نماید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، ولی عموما لیزر بر روی پوست های روشن با موهای تیره و ضخیم تاثیر بسیار مطلوبی دارد.زیرا فرآیند لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه لیزر با طول موج کنترل شده به ریشه مو تابانده می شود و هرچه پوست روشن تر و رنگ ریشه مو تیره تر باشد مشخص تر بوده و بهتر سوزانده می شود.البته همانطور که اشاره کردیم محدودیتی برای انواع رنگ پوست در لیزر وجود ندارد، و بایستی در کلینیک لیزر موهای زائد با توجه به رنگ پوست دستگاه مناسب لیزر توسط متخصص لیزر انتخاب شود و تاثیر رنگ پوست با انتخاب دستگاه لیزر رابطه مستقیم دارد.

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

Call Now Button