مراقبت های پوستی

مراقبت های پوستی | پوست چرب | پوست معمولی | پوست خشک |

 انواع پوست ها:

به تعداد انسان‌ها در روی زمین انواع متنوعی از پوست نیز وجود دارد و اگر تمایل دارید مراقب پوست خودتان باشید ابتدا باید پوست خود را به‌خوبی بشناسید و بعد از شناخت پوست خود از انواع روش‌های گوناگون مراقبتی پوست بنا بر نیاز خود استفاده کنید. به‌صورت کلی پوست بخشی از دستگاه پوششی بدن است و شامل سه لایه اصلی است:

اپیدرم که لایه‌نازک و خارجی پوست است، لایه درم که لایه ضخیم‌تر داخلی پوست است و درنهایت لایه هیپودرم که پوست را به بافت‌های ماهیچه‌ای متصل می‌کند. در حقیقت پوست سد محافظتی بدن ما انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. صرف‌نظر از تمام تفاوت‌هایی که در پوست افراد می‌بینیم می‌توانیم انواع پوست را در پنج دسته کلی قرار دهیم. ویژگی هر دسته متفاوت از سایر دسته بوده و همین عامل باعث نیازمندی‌های متفاوت پوست در هر دسته می‌شود. این دسته‌ها عبارت‌اند از پوست‌های چرب، پوست‌های خشک، ‌پوست‌های معمولی، پوست‌های حساس و یا پوست‌های ترکیبی؛ اما در تشخیص نوع پوست از چه عوامل متعددی می‌توان استفاده کرد؟ در حقیقت این عوامل که تفاوت اصلی در ساختمان پوست را ایجاد می‌کنند عبارت‌اند از میزان رطوبت پوست، میزان چربی یا لیپید پوست و درنهایت میزان حساسیت پوست به مواد خاصی که مقاومت پوست بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. و بر اساس این عوامل به معرفی دسته‌بندی انواع پوست می‌پردازیم:

انواع مراقبت های پوستی :

(پوست معمولی):

مراقبت های پوستی پوست‌های معمولی عموماً به دلیل تعادل در میزان رطوبت و چربی نیاز به مراقبت خاصی ندارند و صرفاً استفاده از یک کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب‌کننده خوب برای حفظ سلامت پوست در این افراد کافی است.

590705-e1642755394991

(پوست خشک):

مراقبت های پوستی ،پوست خشکی پوست به دلایل متعددی ایجاد می‌شود عوامل ژنتیکی مهم‌ترین عامل در میان این عوامل هستند و در کنار سایر عوامل همچون افزایش سن، تغییرات هورمونی بدن، شرایط بد آب و هوایی همچون تماس با نور مستقیم خورشید برای ساعات طولانی، استفاده از لوازم‌آرایشی و بهداشتی نامناسب، استفاده از دوش‌های آب گر طولانی‌مدت و استفاده از برخی داروها، بر ایجاد خشکی پوست اثرگذار هستند. به‌صورت کلی روش مراقبت از این نوع پوست‌ها بسیار بااهمیت است زیرا این نوع پوست به‌شدت مستعد انواع چروک‌های پوستی حتی در سنین جوانی در افراد می‌شود. همچنین باید در استفاده از انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها تعادل داشته و با کاهش تعداد دفعات استحمام و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب خشکی پوست را کنترل کرد.

(پوست چرب):

شاید شنیده باشیم که پوست چرب مستعدترین نوع پوست برای ایجاد انواع جوش و آکنه است. در کنار انواع جوش و آکنه وجود انواع جوش‌های سرسیاه و سرسفید، درخشش و برق زدن‌های پوست در طول روز، و جود جوش در سایر نقاط بدن همچون پوست کمر و سینه و ایجاد منافذ باز پوستی همگی از علائم داشتن پوست‌های چرب در افراد است. مراقبت های پوستی از پوست چرب به استفاده از انواع شوینده‌های ملایم و همین‌طور به کار بردن فیس براش های متعدد ختم نمی‌شود و این افراد برای درمان مشکلات پوستی خود نیازمند کمک پزشکان متخصص پوست‌دارند، زیرا به‌مرورزمان تأثیر مستقیم جوش و جای جوش روی ظاهر پوست این افراد تأثیر مستقیم خواهد داشت.

مراقبت های پوستی

مراقبت های پوستی

(پوست حساس):

مراقبت های پوستی  آن دسته از پوست‌ها که با کوچک‌ترین تحریک و یا تغییر در استفاده از لوازم‌آرایش به‌سرعت دچار قرمزی، خارش، سوزش، جوش، التهاب، خشکی، اگزما، تاول، سفتی و یا ناراحتی می‌شوند جزو دسته پوست‌های حساس قرار می‌گیرند. برای مراقبت از این پوست‌ها که به‌سرعت مستعد چین‌وچروک زودرس و یا سایر فاکتورهای پر ریسک همچون اثرات بلندمدت ناشی از بروز خارش، سرخی، کهیر و تاول روی سطح پوست پس از مصرف محصولات خاص می‌شوند. افراد نیازمند مشاوره و مشورت با پزشکان متخصص هستند.

(پوست ترکیبی):

مراقبت های پوستی این مدل پوست به دلیل عوامل ژنتیکی و هورمونی بروز می‌کند و منجر به عدم تعادل در میزان تولید چربی و جایگاه آن در قسمت‌های مختلف پوست می‌شود. با توجه به تفاوت در نوع پوست در نواحی مختلف درمان‌های مربوط به پوست در این افراد نیز متفاوت است. به‌عنوان‌مثال ممکن است این افراد در نقطه‌ای از پوست بدن خودجوش‌های چرکین آزار دهنده داشته و در نقطه دیگر از بدن دچار خشکی شدید پوست باشند. توصیه ما به این افراد کنترل این بیماری با استفاده از متخصصان حرفه‌ای است زیرا در صورت عدم توجه به اثرات جانبی این‌گونه از انواع پوست اشخاص مبتلابه آن به‌سرعت زیبایی و شادابی پوست خود را از دست خواهند داد.

-اهمیت توجه به پوست و زیبایی (تب زیبایی)

(مقدمه)

پوست شما بزرگ‌ترین دوست مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار از سمت شما برجهان اطرافتان است. پوست به شما امکان می‌دهد تا محیط پیرامونتان را لمس کنید، از آن اثر بگیرید و بر آن تأثیر بگذارید. با بهبود گسترده شرایط زندگی بشر، متوسط طول عمر و امید به زندگی در بسیاری از کشورها افزایش چشمگیری داشته است. بااین‌وجود داشتن چهره جوان و زیبا در کنار داشتن اندام متناسب دغدغه بسیاری از افراد در این جوامع است. ظاهری زیباتر و جوان‌تر نه‌تنها موجب خرسندی و رضایت خود فرد می‌شود بلکه موجبات موفقیت وی را در امور شخصی، خانوادگی و اجتماعی به میزان زیادی افزایش می‌دهد. ازاین‌روست که توجه و مراجعه به کلینیک‌های زیبایی و استفاده از پزشکان حاذق و صاحب‌نظر در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است.

توجه به زیبایی و سلامت پوست در کنار برطرف کردن انواع مشکلات و بیماری‌های پوست از اصلی‌ترین اهداف مراکز زیبایی و سلامت پوست نسخه است و این مرکز مراجعین محترم را تا رسیدن به اهداف موردنظر همراهی می‌نماید.

-چرا کلینیک نسخه:

کلینیک پزشکی زیبایی و لاغری نسخه باهدف ارائه کلیه خدمات زیبایی در زمینه‌های پوست، مو، لاغری و همچنین درمان کلیه بیماری‌های مربوط به پوست مو و زیبایی و با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا به همراه کادری مجرب و متخصص در محیطی دل‌نشین و آرامش‌بخش آماده ارائه کلیه خدمات زیبایی می باشد. در این مرکز پزشکی، مراجعین پس از مشاوره، بر اساس نیاز و تشخیص پزشک و متخصص معالج، به بخش‌های مختلف ارجاع و خدمات درمانی و زیبایی موردنیاز خود را دریافت خواهند کرد. کلیه داروها و اقلام مصرفی از بهترین برندهای شناخته‌شده و مطرح دنیا می‌باشد و همچنین کادر متخصص وحرفه ای این مرکز آماده ارائه خدمت به‌صورت کاملاً تخصصی به همه مراجعین محترم خواهند بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما از طریق صفحه ارتباط با ما و یا شماره تلفن‌های درج‌شده در وب‌سایت ارتباط برقرار نمایید. همچنین شما می‌توانید ما را از طریق شبکه‌های اجتماعی کلینیک پزشکی و زیبایی نسخه دنبال و کلیه سوالات مربوط به مشکلات زیبایی خود را پاسخ بگیرید و از سرویس مشاوره آنلاین و رایگان ما بهره‌مند شوید..

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

Call Now Button