آر اف

آر اف

جوانسازی با آر اف | جوانسازی پوست با آر اف | آر اف فرکشنال | آر اف لیفتینگ

جوانسازی با آر اف (لیفتینگ) چیست؟

استفاده از جریان الکتریکی در پزشکی تقریبا از زمان پیدایش الکتریسیته وجود دارد. ازامواج رادیوفرکانس بیش از ۷۰ سال است که در دندانپزشکی، چشم پزشکی، جراحی پلاستیک و جراحی زنان و زایمان استفاده می شود و به تدریج از آن در پوست و مو، زیبایی، جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق و جراحی های گوش و حلق وبینی استفاده گردیده است. همچنین از فرکانس پایین جریان متناوب نیز در فیزیوتراپی به دلیل توانایی آن برای انقباض عضلات بهره گرفته می‌شود.

جوانسازی با آر اف جراحی نیز به طور معمول (با بهره گیری از افزایش جنبش الکترون ها برای به وجود آوردن گرمای بین بافتی) برای بریدن، برداشتن و یا انعقاد بافت ها استفاده می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی درسرد کردن گرمای امواج، ازانرژی رادیوفرکانس به صورت غیرتهاجمی برای جوانسازی صورت بهره می گیرند. با پیدایش تکنولوژی سرمایش می توان امواج آر اف را به لایه دوم و سوم پوست (ساب درم و دیپ درم) بدون آنکه لایه اول (اپی درم) آسیب ببیند، رساند.

ایجاد گرما در این لایه ها بدون صدمه زدن به لایه بیرونی پوست، باعث تحریک کلاژن ها و بازسازی آن ها در پوست فرد شده که درنتیجه باعث جمع شدگی (لیفتینگ) و جوانسازی پوست فرد می گردد.فرکانس‌های رادیویی، نسل جدید فناوری در زمینه پزشکی و جراحی زیبایی هستند که غیرتهاجمی و مقرون به صرفه‌اند و دارای زمان بهبودی حداقلی هستند. این ابزارها بسته به میزان چین و چروک و افتادگی پوست، سطوح مختلفی از انرژی را به پوست می‌رسانند.

این روش درمانی که برای سفت کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، در کلینیک ما در دسترس است.رفع افتادگی پوست و کشیدن آن با استفاده از آخرین تکنولوژی لیزر فرکشنال آر اف (سی او 2) تخصص ماست.

ما با استفاده از لیزرهای مخصوص پزشکی و مراقبت از پوست، درخشندگی و جوانی را به شما بازمی‌گردانیم تا ظاهر شما بهبود یابد و جوان‌تر به نظر آیید. فرکشنال آر اف یک روش درمانی پیشرفته است که برای طیف وسیعی از نگرانی‌های مربوط به زیبایی پوست، نتایج فوق‌العاده‌ای بدست می‌دهد. فلسفه ما تغییر اساسی ظاهر شما نیست، اما شما با دنبال کردن روش درمانی ما می‌توانید جوان‌تر به نظر بیایید.

جوانسازی با لیزر سی او 2 فرکشنال

عملکرد آر اف جوانسازی (لیفتینگ)‌:

با عبور امواج رادیوفرکانس از یک بافت، با مقاومت آن بافت روبرو شده که در نتیجه انرژی خود را به صورت افزایش دما درآن بافت اعمال می کند. هرچه مقاومت بافت ها دربرابر عبور جریان بیشتر باشد، میزان افزایش دما درآن بافت بیشتر خواهد بود.

از این موضوع برای بریدن  و انعقاد در دستگاه‌های آراف جراحی استفاده می کنند.انرژی آراف زمانی که برای جوانسازی پوست استفاده می گردد، به لایه های عمیق و سطحی پوست فرستاده شده و با ایجاد حرارت در این لایه ها باعث سفت شدن و بهبود ساختار لایه زیرین پوست و همچنین تحریک کلاژن ها برای جوانسازی می گردند. بنابراین تغییر محسوسی در قوام و لیفتینگ پوست وکم کردن چین وچروک ها و خطوط ریز می گذارد.

جوانسازی صورت یک خانم جوان با دستگاه آر اف

آر اف فرکشنال یک روش درمانی تطبیق‌پذیر است که به منظور جوان سازی پوست صورت و کاهش عیوب ظاهری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرکانس رادیویی مانند روش لیزر فرکشنال می‌تواند کلاژن و الیاف الاستینی جدیدی در پوست ایجاد کند؛

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از روش‌های لیفت کردن صورت که از طریق ابزارهای غیرتهاجمی انجام می‌شوند، پوست صورت خود را بکشید و با استفاده از آرایش دائمی از زیبایی صورت خود لذت ببرید.

دستگاه‌های آر اف  و لیزر فرکشنال قادرند انرژی را به صورت سطحی و همچنین به صورت عمیق به پوست نفوذ دهند. این دستگاه‌ها نواحی از بدن مانند اطراف ابرو را درمان می‌کنند تا پوست صورت را ظریف و نازک کنند. این درمان‌های زیبایی، سریع انجام می‌شوند و در چند دقیقه کل صورت و یا هر قسمتی از بدن را درمان می‌کنند.

آر اف  فرکشنال انرژی فرکانس رادیویی را آزاد می‌کند؛ ضمن اینکه به وسیله‌ی پیمودن تمام نقاط پوست، روی سطح و زیر آن عمل می‌کند و یون‌های مثبت و منفی سلول‌ها را تحریک می‌کند تا به هم ساییده شوند و گرما ایجاد کنند.

این عمل بافت کلاژن را گرم می‌کند، گردش خون پوست و عمیق‌ترین لایه‌های پوست را شتاب می‌بخشد، کلاژن‌ها را تحریک می‌کنند تا به صورت پیوسته بازتولید شوند و سازماندهی مجدد پیدا کنند و در نهایت پوست را سالم‌تر و قابل‌انعطاف‌تر می‌سازد. در همان زمان، بافت رویی پوست باز آراسته خواهد شد تا سلول‌های پوستی جدیدی تولید کند.

مراقبت های قبل از درمان:

قبل از درمان، صورت خود را با یک صابون ملایم و آب گرم بشویید؛ زیرا با تقبل هزینه لیفتینگ صورت هیچ چربی اضافی یا مواد آرایشی نباید روی پوست شما باقی بماند که اثربخشی درمان را کاهش دهد.

هنگامی که درمان آغاز شد، یک کرم بی‌حس‌کننده روی پوست اعمال می‌شود و سپس به شما اجازه داده می‌شود بنشینید تا زمانی که بی‌حس‌کننده اثر کند. سپس کرم بی‌حس‌کننده پاک می‌شود و پزشک ناحیه موردنظر را با جوهر مشخص می‌کند طوری که درمان متمرکز شود و نواحی دیگر پوست به صورت اتفاقی تحت تأثیر قرار نگیرند.

 مراقبت‌های بعد از درمان:

✔هرگونه قرمزی معمولاً در عرض ۲ تا ۳ ساعت بعد از درمان فروکش می‌کند.

✔پس از درمان نیاز به مراقبت های خاصی وجود ندارد با این حال معمولا نکات زیر توصیه می شود:

✔استفاده کم از کرم ها و ژل های مرطوب کننده و تسکین دهنده در ناحیه درمان شده مانند کرم آلوئه ورا؛

✔قراردادن بسته های یخ در ناحیه درمان شده و یا شستن آن با آب سرد برای خنک کردن آن قسمت.

✔توصیه می‌شود به مدت یک هفته بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید.

✔به مدت ۳ روز بعد از درمان از مصرف مواد فعال مراقبت از پوست و محصولات محافظت در برابر آفتاب اجتناب کنید.

کاربرد آر اف:

✔سفت کردن پوست صورت و گردن به روش غیرتهاجمی

✔کاهش خطوط ریز و چین و چروک

✔برداشت چربی زیر پوست

✔رفع گرفتگی لنفاوی

✔سفت کردن عضلات و بافت همبند

✔کاهش وزن،لاغری

✔بعد از عمل جراحی کشیدن صورت و گردن

✔بعد از عمل جراحی لیپوساکشن

✔لیفتینگ صورت

✔کنترل منافذ باز پوست

✔برطرف کردن کبودی دور چشم

✔برطرف کردن غبغب

dhv2g6c2f46x8fwe

انرژی آر اف به تنهایی برای درمان افتادگی های صورت استفاده شده و برای کسانی که دارای افتادگی های خفیف و متوسط می باشند، بسیار مناسب است (معمولا افراد بین۳۰ تا ۵۰ سال). از امواج آراف برای درمان افتادگی ها وچین وچروک های پیشانی، زیر چشم، گونه ها، میانه صورت (مید فیس)، خط فک وگردن استفاده می گردد.

براساس فناوری آراف بیشتر افراد بعد از انجام آن، تغییر محسوسی را با کمترین ریسک و بدون دوره نقاهت خاصی نسبت به عمل جراحی در پوست خود مشاهده می کنند.

چه کسانی می‌توانند آراف جوانسازی انجام دهند؟

تا زمانی که شما از لحاظ بدنی سالم هستید و هیچ بیماری پوستی و عفونی خاصی در ناحیه درمان خود ندارید، می توانید از این روش درمانی استفاده کنید مگر در شرایط زیر که باید از انجام این روش اجتناب کرد:

✔افراد دارای اختلالات حسی؛

✔افراد دارای مشکلات پوستی و یا عفونت در ناحیه درمان؛

✔زنان باردار؛

✔افرادی که از دستگاه های الکتریکی مانند ضربان ساز قلب و یا ایمپلنت های فلزی و… در بدنشان استفاده شده است نمی توانند از این درمان استفاده کنند. زیرا امواج آراف باعث اختلال در عملکرد آنها و ایجاد گرمایش در مواد فلزی داخل بدن می گردد.

نحوه انجام آر اف جوانسازی چگونه است؟

قبل از انجام آراف شما باید صورتتان را با اب گرم و صابون، برای از بین بردن چربی پوست ویا آرایش بشویید، چرا که می تواند باعث اختلال در روند درمانی آراف گردد. سپس ممکن است (بسته به نظر پزشک) کرم های بی حسی موضعی بر روی پوست شما برای کمک به کاهش درد اعمال گردد.

بسته به نوع دستگاه و پزشک، قبل از انجام آراف ممکن است خطوطی روی صورت برای مشخص شدن محل آراف و جلوگیری از اورلب کشیده شود. همچنین در دستگاه‌های مونوپلار یا تک قطبی از یک پد اتصال به بدن هم برای ایجاد امواج رادیوفرکانس استفاده می گردد.همچنین از ژل مخصوصی برای جلوگیری از تماس دستگاه با صورت برروی سطح پوست استفاده می‌شود، سپس پزشک درمان آراف را برروی صورت آغاز خواهد کرد.

پس از انجام معمولا یک ژل آرام بخش ویا لوسین برروی سطح پوست می مالند.بلافاصله پس از درمان شما در پوست خود احساس جمع شدگی کرده و بعد از گذشت چند ماه از انجام آراف به تدریج این جمع شدگی بیشتر نمایان می گردد.

بسته به ضخامت پوست افراد، پزشک تعداد جلسات و دوره درمان را برای هر بیمار مشخص می کند .تنها در بعضی افراد انجام یک جلسه باعث گرفتن نتایج مناسب می گردد.

مدت زمان بهبود آراف جوانسازی (لیفتینگ) چقدر است؟

پس از درمان پوست شما ممکن است مانند حالت آفتاب سوختگی به رنگ قرمز درآید، ولی به سرعت از بین خواهد رفت. با این وجود پس از درمان شما نیاز به دوره ریکاوری خاصی ندارید و بلافاصله میتوانید به سراغ کارهای روزمره خود برگردید

نتایج درمان آراف جوانسازی (لیفتینگ) چیست؟

درمان با کمک انرژی آراف یک تکنولوژی جدید و امیدوار کننده برای سفت کردن پوست های تازه شل شده وافتاده، بدون نیاز به جراحی می باشد. این روش برای کسانی که نمی خواهند برای درمان افتادگی پوست خود از جراحی استفاده کنند بسیار مناسب می باشد.

براساس تکنولوژی آراف، اکثر افراد تحت درمان باید حداقل بهبود در جوانسازی  وقوام پوست خود را مشاهده کنند. همچنین با کمترین ریسک و دوران نقاهت در مقایسه با روش های جراحی، شاهد سفت شدن ولیفتینگ پوست خود باشند.

سوالات متداول آر اف جوانسازی (لیفتینگ)

1-آیا این روش با درد همراه است؟

بسته به نوع دستگاه موجود در کلینیک این مورد متفاوت خواهد بود. گرچه معمولا این روش بدون درد می باشد ولی کلینیک ممکن است برای شما از کرم های بی حسی استفاده کند.

2-مدت زمان درمان در هر جلسه چقدر است؟

جهت جوانسازی، هر جلسه حداکثر نیم ساعت (بسته به ناحیه درمان) طول خواهد کشید.

3-موارد درمان امواج رادیوفرکانس برای جوانسازی چیست؟

از امواج رادیو فرکانس در زیبایی بسیار استفاده می شود. کاربردهای زیر برای جوانسازی و لیفتینگ پوست بوده که در نقاط مختلف مانند صورت، گردن، دور چشم، دورلب، شکم و حتی بازوها استفاده می گردند:

✔رفع افتادگی و شلی پوست فرد با تحریک کلاژن وبازسازی کلاژن در پوست؛

✔جوانسازی و لیفتینگ پوست؛

✔درمان چین وچروک؛

✔درمان آکنه های فعال، با ایجاد انرژی حرارتی بالا باعث فشردگی غدد سباسه و از بین رفتن باکتری های مسبب آکنه می شود؛

✔بستن منافذ باز پوست (با فشردگی غدد سباسه به علت ایجاد حرارت در ناحیه درم پوست باعث تحریک کلاژن سازی شده و به بسته شدن منافذ باز پوستی کمک می نماید)

✔درمان اسکارها و آکنه اسکارهای پوست.

4-عوارض رادیوفرکانسی:

در هنگام درمان احساس گرما در زیر و سطح پوست مشاهده می گردد که برای جلوگیری از سوزش بدن استفاده از ژل اولتراسوند و اسپری خنک کننده توصیه می شود.  شایع ترین اتفاقات دیده شده پس از این درمان موارد زیر می باشد :

✔قرمزی، کبودی و تورم که پس از چند روز رفع می شوند؛

✔درصورت احساس خشکی پوست در ناحیه درمان شده، استفاده از کرم های مرطوب کننده مانند کرم آلوئه ورا توصیه می گردد؛

✔احساس ناخوشایند و ناراحتی در حین درمان که معمولا با استفاده از کرم های بی حسی آن را کاهش می دهند.

5-مدت زمان نتایج آر اف:

نتایج پس از هرجلسه دیده خواهند شد. برای گرفتن نتیجه مطلوب معمولا افراد به بیش از یک جلسه نیاز دارند. نتایج دلخواه را پس از یک دوره درمان کامل با کاهش چشم گیر خطوط ریز و چین و چروک ها و تناسب و لیفتینگ صورت و گردن می توانید مشاهده کنید. بنابه نظر مراجعین اندازه دور شکم و بازوهایشان کوچک تر و بافت بهبود یافته و سفت تر شده است.

6-تعداد جلسات درمان:

یک دوره درمان شامل ۳ تا ۸ جلسه می باشد. هر جلسه حداکثر به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد (با توجه به ناحیه درمان) .برای تداوم اثرات درمانی هر ۴ تا ۸ هفته یک جلسه درمان نگهدارنده نیاز است.

7- ماندگاری رادیوفرکانسی:

به دلیل گرانش زمین و بالارفتن سن پوست ما دائم در معرض شل شدن و افتادگی و افزایش چین وچروک ها می باشد بنابراین با انجام متوالی روش های پیشگیرانه و درمان کننده مانند تکنولوژی آر اف می توان از میزان شدت این مشکلات کم کرد.

 

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

Call Now Button