آیا جراحی زیبایی صورت برای من مناسب است ؟

زیبایی موضوعی است که انسان از ابتدای خلقت به سراغ آن بوده است؛ جراحی زیبایی صورت و جراحی زیبایی بدن یک دیسیپلین متفاوت از پزشکی می باشد که روی بهبود ظاهری فرد از طریق روش های جراحی و پزشکی می باشد.

جراحی زیبایی به خصوص در جراحی زیبایی صورت تاثیر بسیاری بر اعتمادبه‌نفس افراد دارد؛ زمانی که افراد از چهره و بدن خود رضایت داشته باشند، زندگی رنگ دیگری برای آن ها دارد. درنتیجه اگر احساس می‌کنید با عمل زیبایی صورت احساس بهتری پیدا می‌کنید، شما کاندیدای استفاده از این جراحی‌ها هستید.

جراحی زیبایی تقریباً بر روی هر قسمت از بدن قابل اجرا هستند، ولی نباید بدون فکر کردن به عواقب آن زیر تیغ جراحی رفت. نتایج حاصل از آن دائمی هستند و فرد باید قبل از انجام جراحی در مورد تصمیم خود کاملاً مطمئن باشد. این نوع از عمل‌ها باید توسط پزشکی حاذق انجام شده و فرد در مورد نتیجه‌ی جراحی واقع‌گرا باشد.

جراحی زیبایی می تواند در هر جایی از سر ، گردن و بدن انجام شود ، به خاطر این که جاهای درمان شده معمولا به خاطر جنبه های زیبایی انجام می شوند ، پس جراحی زیبایی کاملا اختیاریست.

رایج ترین عمل های زیبایی عبارتند از:

-جراحی زیبایی صورت : جراحی کانتورینگ صورت،جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) ،پروتز چانه،پروتز گونه

-جوانسازی صورت : لیفت کلیه نواحی صورت، لیفت پلک، رفع غبغب،لیفت گردن، لیفت ابرو ،لیفت چشم گربه ای

-بهبود ظاهری باسن : پروتز باسن،لیفت باسن

-بهبود ظاهری سینه ها : پروتزسینه، کوچک کردن سینه،لیفت سینه

-جراحی لاغری بدن : ابدومینوپلاستی شکم و پهلو

-جراحی پلاستیک : برای  ترمیم نواقص مادرزادی و یا بازسازی ظاهری طبیعی

جراحی زیبایی بینی(رینوپلاستی):

رینوپلاستی از دو کلمه ی  رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای بازسازی یا ترمیم است .جراحی زیبایی بینی توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود. معمولا با ایجاد برش در ناحیه پایینی بینی، شروع می‌شود. سپس، با توجه به تغییراتی که موردنیاز است، شکل و فرم استخوان بینی، پره‌های بینی و غضروف آن تغییر می‌کند. پزشکان باتوجه به نیاز هر فرد، روند خاصی از تغییرات را در جراحی بینی پیش می‌گیرند.

عمل جراحی بینی

انواع روش جراحی بینی (رینوپلاستی):

جراحی بینی با دو روش  متداول جراحی بینی با روش باز  و جراحی بینی با روش بسته انجام می‌شود. پزشکان متخصص در زمینه جراحی بینی، باتوجه به نیاز فرد، اقدام به انجام جراحی می‌کنند. هر فرد باتوجه به شرایط، یک روش جراحی را انتخاب می‌کند تا توسط پزشک جراحی انجام شود.هر دو روش جراحی، با بیهوشی عمومی و موضعی برای فرد قابل اجرا می‌باشد و انتخاب روش جراحی، به میزان تغییرات لازم در ساختار بینی فرد و نظر پزشک بستگی دارد.

رینوپلاستی چه تغییراتی ایجاد می کند؟

1- اندازه بینی تغییر می کند.

2- در زاویه آن تغییر به وجود می آید.

3- برآمدگی هایی که در بینی وجود دارند از بین می رود.

4- نوک بینی به هر مدلی که فرد می خواهد تغییر پیدا می کند.

5- در بعضی از موارد باعث باریک شدن بینی افراد می شود.

کلیه جراحی های زیبایی توسط بهترین جراح زیبایی انجام می شود.
عمل زیبایی پروتز چانه و عمل زیبایی پروتزگونه:

تناسب اجزای صورت و برجسته بودن گونه باعث زیبایی بیشتره چهره می شود ، به همین دلیل گذاشتن چانه و گونه امروزه طرفدارانی پیدا کرده است . جراح بینی خوب انتخاب مناسبی برای انجام عمل های زیبایی صورت می باشد.

عمل پروتز چانه:

اغلب برای چانه هایی که عقب یا کوچک هستند کاربرد دارد ولی برای رفع مشکلات چانه و اصلاح آن ها نیز می توان جراحی چانه یا منتوپلاستی انجام داد .

از انواع پروتز چانه می توان به گورتکس یا سیلیکون اشاره کرد.

از طریق برش زیر چانه یا برش زیر لب پایین پروتز ها گذاشته می شوند.

پروتز چانه تاثیر ماندگاری دارد

بعد از یک هفته بخیه ها کشیده می شوند .

عمل پروتز گونه بسته به نیاز صورت بیمار به سه شکل می باشد :

1-پـروتزگونه ای

2-پروتز زیر گونه ای

3-پروتز ترکیبی

پروتز گونه ای :دقیقا بر روی استخوان گونه تعبیه می گردد و به طبع ، برجستگی بیشتری را نیز ایجاد می نماید.

پـروتز زیر گونه ای: همانطور که از اسم آن پیداست ، در زیر استخوان گونه کار گذاشته می شود و در پی آن گونه های پرتری به وجود می آید.

پروتز ترکیبی: نیز ترکیبی از دو نوع فوق بوده که نتیجه آن گونه هایی حجیم و برجسته می باشد.

عمل جراحی پروتز گونه

عمل زیبایی جوانسازی صورت :

با گذر زمان و افزایش سن متاسفانه پوست صورت افراد در اثر عوامل محیطی مختلف یا سبک زندگی نادرست، شل شده و چربی‌ های زیرپوستی از بین می روند که باعث ایجاد افتادگی در برخی نواحی مانند، کناره چشم‌ ها یا گوشه لب‌ ها و بینی می شود. همچنین می تواند به صورت پوست اضافه در ناحیه غبغب بروز پیدا کند.

عمل زیبایی  لیفت پوست صورت:

عمل کشیدن پوست صورت، در حال حاضر یکی از مؤثرترین روش‌های جراحی است، که نشانه‌های پیری را کاملا از بین می‌برد. غالباً گفته می‌شود که یک لیفت صورت مناسب می‌تواند شما را 10 سال جوان‌تر کند!، بنابراین جای تعجب ندارد که این عمل یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی پلاستیک است.هدف از لیفت صورت، همانطور که از نامش پیدا است، کشیدن پوست می‌باشد؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را سفت کرد و تا آنجایی که امکان‌پذیر است میزان افتادگی یا شُلی پوست را کاهش داد.

لیفت پلک (بلفاروپلاستی):

افتادگی پلک به حالتی گفته می شود که زمانی که چشم باز است، پلک بالا حالت شل و افتاده دارد و ممکن است جلو مردمک را گرفته و در دید فرد اختلال ایجاد کند. علت این عارضه، ایجاد مشکل در عضله بالا برنده پلک می باشد. با توجه به علت این عارضه، درمان افتادگی پلک بدون جراحی و یا با جراحی است.به عملیاتی که با هدف از بین بردن مشکل افتادگی پلک انجام می‌شود بلفاروپلاستی می‌گویند.

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

-افرادی که دچار افتادگی و یا پف پلک بالایی هستند.

-افرادی که دارای پف و چربی اضافه در پلک های پایینی هستند.

-افرادی که در زمان خندیدن در اطراف پلک و چشم ها چروک دارند.

-افرادی که به طور مادرزادی دچار مشکلات و نواقصی در ناحیه پلک هستند.

-افرادی که به دلیل حوادثی نظیر تصادف دچار افتادگی پلک شده اند.

جراحی زیبایی لیفت ابرو:

یکی از تکنیک های لیفتینگ ابرو، جراحی است که به دو روش جراحی لیفتینگ ابرو به روش کلاسیک وجراحی لیفتینگ ابرو به روش آندوسکوپی انجام می‌شود. پزشک متخصص با توجه به وضعیت قرارگیری ابرو در صورت، مقدار افتادگی پوست و چین و چروک صورت، ارتفاع پیشانی و هدفی که بیمار از جراحی دارد، یکی از تکنیک های لیفتینگ ابرو با جراحی را به وی پیشنهاد می‌دهد.

مدت زمان انجام جراحی به نوع جراحی و وسعت قسمت مورد نظر بستگی دارد. همچنین، مدت زمان دوران نقاهت و امکان انجام فعالیت‌های روزانه پس از جراحی به وضعیت جسمانی فرد وابسته است.

جراحی زیبایی پروتز سینه:

پروتز سینه راهی سریع برای پر کردن فضای داخل سینه و همچنین فرم دهی به سینه است. همچنین انجام جراحی پروتز سینه، سبب می شود تا در زمان پوشیدن لباس های خاص و مهمانی تناسب اندامی زیبا داشتیه باشید.

انجام جراحی پروتز سینه همچنین در افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه و درمان سرطان سینه برداشته شده و یا به دلیل بروز صدمه و یا بیماری خاص، یکی و یا هر دو سینه خود را از دست داده اند، می تواند کمک کننده باشد.

جراحی زیبایی پروتز سینه:

پروتز سینه راهی سریع برای پر کردن فضای داخل سینه و همچنین فرم دهی به سینه است. همچنین انجام جراحی پروتز سینه، سبب می شود تا در زمان پوشیدن لباس های خاص و مهمانی تناسب اندامی زیبا داشتیه باشید.

انجام جراحی پروتز سینه همچنین در افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه و درمان سرطان سینه برداشته شده و یا به دلیل بروز صدمه و یا بیماری خاص، یکی و یا هر دو سینه خود را از دست داده اند، می تواند کمک کننده باشد.

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

Call Now Button