رینوپلاستی | عمل بینی | عمل بینی گوشتی | عمل بینی استخوانی | متخصص عمل بینی

متخصص عمل بینی | عمل بینی

عمل بینی(رینوپلاستی) چیست؟

رینوپلاستی یا عمل بینی از رایج ترین جراحی های زیبایی بینی بانوان و آقایان می باشد و با هدف رفع ایرادات ظاهری بینی با حفظ عملکرد طبیعی بینی و حفظ تناسب با دیگر اجزای صورت انجام می شود.

عمل بینی(رینوپلاستی):

رینوپلاستی از دو کلمه ی  رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای بازسازی یا ترمیم است .جراحی زیبایی بینی توسط بهترین  متخصص عمل بینی در تهران انجام می‌شود. معمولا با ایجاد برش در ناحیه پایینی بینی، شروع می‌شود. سپس، با توجه به تغییراتی که موردنیاز است، شکل و فرم استخوان بینی، پره‌های بینی و غضروف آن تغییر می‌کند. متخصص گوش حلق بینی باتوجه به نیاز هر فرد، روند خاصی از تغییرات را در جراحی بینی پیش می‌گیرند.

انواع روش جراحی بینی (رینوپلاستی):

جراحی بینی با دو روش  متداول جراحی بینی با روش باز  و جراحی بینی با روش بسته انجام می‌شود. پزشکان متخصص در زمینه جراحی بینی، باتوجه به نیاز فرد، اقدام به انجام جراحی می‌کنند. هر فرد باتوجه به شرایط، یک روش جراحی را انتخاب می‌کند تا توسط پزشک جراحی انجام شود.هر دو روش جراحی، با بیهوشی عمومی و موضعی برای فرد قابل اجرا می‌باشد و انتخاب روش جراحی، به میزان تغییرات لازم در ساختار بینی فرد و نظر پزشک بستگی دارد.

روش های رینوپلاستی:

به منظور دسترسی به ساختار زیرین پوست برش هایی در داخل یا خارج بینی ایجاد می گردد که نحوه برش به روش جراحی زیبایی بینی بستگی دارد.

رینوپلاستی بسته : برش هایی که در این تکنیک از عمل جراحی بینی ایجاد می گردد داخل سوراخ های بینی می باشد و پوست توسط ابزار مخصوص از ساختمان بینی جدا می شود.

این روش مناسب افرادی است که انتظار تغییرات چشمگیری روی ساختمان بینی نداشته و ایراد جدی به خصوص در قسمت نوک بینی ندارند.

یکی از معایب این تکنیک از جراحی زیبایی بینی این است که دسترسی بهترین جراح بینی محدود به ساختار کلی بینی محدود می باشد و برای افرادی که انتظار تغییرات چندانی را ندارند مناسب است.

رینوپلاستی باز : این تکنیک از جراحی زیبایی بینی کاربرد بیشتری دارد و اولویت اول بهترین جراح بینی می باشد.

برشی که در این تکنیک ایجاد می شود روی کلوملا می باشد.

متخصص گوش حلق بینی |عمل بینی طبیعی

تغییرات رینوپلاستی :

1- اندازه بینی تغییر می کند.

2- در زاویه آن تغییر به وجود می آید.

3- برآمدگی هایی که در بینی وجود دارند از بین می رود.

4- نوک بینی به هر مدلی که فرد می خواهد تغییر پیدا می کند.

5- در بعضی از موارد باعث باریک شدن بینی افراد می شود.

انواع بینی در جراحی بینی:

بینی بیمار می تواند شامل بینی گوشتی و یا استخوانی باشد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در عمل بینی گوشتی، بیمار دارای بینی با پوست ضخیم و غضروفی ضعیف تر است به همین علت ممکن است جراحی کمی دشوار و زمان بر باشد. همچنین دوره نقاهت بعد از عمل نسبت به بینی استخوانی طولانی تر است. اما در جراحی بینی استخوانی، معمولا بینی دارای پوستی نازک و غضروفی مستحکم است، به همین علت است که تمام ظرافت استخوان بینی می تواند از زیر پوست مشخص باشد و نیاز به مهارت جراح برای انجام چنین جراحی دارد. دوره نقاهت این نوع بینی کوتاه بوده و پس از گذشت مدت زمان اندکی بیمار می تواند به فعالیت روزانه خود برسد.

ویژگی های عمل بینی استخوانی:

عمل بینی استخوانی از ساختار استخوانی و غضروفی مستحکمی ، برخوردار است و دارای پوستی نازک می باشد. به همین دلیل حتی جزئی ترین تغییرات ، بر روی این بینی قابل مشاهده خواهد بود. بینی استخوانی به بینی عقابی نیز معروف است ؛ چرا که اکثر این بینی ها دارای قوز بر روی بینی می باشند.

ویژگی های بینی گوشتی:

علت نامگذاری این بینی داشتن گوشت بیشتر نیست! بلکه ساختار ضعیف غضروف های بینی و داشتن پوست بینی ضخیم و بسیار چرب ، این بینی را به اصطلاح گوشتی می کند. در بینی گوشتی ، چربی در زیر پوست انباشته شده ، که جراح بینی برای کوچکتر نمودن بینی ، اقدام به خروج بافت چربی اضافی ، بدون صدمه زدن به غضروف بینی می کند.

همچنین در بعضی از این بینی ها ، ساختار غضروفی چنان ضعیف است که برای جلوگیری از برگشت نتایج بینی بعد از عمل ، نیاز به تقویت های بافت غضروفی بینی ، از طریق پیوند غضروف می باشد. همچنین پوست ضخیم بینی گوشتی ، مانع از مشاهده تغییرات جزئی بر روی بینی ، بعد از جراحی می باشد.

عوارض رینوپلاستی:

جراحی بینی نیز مانند سایر جراحی‌ها می‌تواند عوارض و طبعاتی را به همراه داشته باشد که این عوارض از شخصی به شخص دیگر و از یک عمل به عمل دیگر کاملا متفاوت می‌باشد. جراحی بینی اگر توسط مجرب‌ترین و ماهر ترین متخصص عمل بینی نیز انجام شود، احتمال بروز عوارض ناشی از عمل بینی وجود دارد و این احتمال تقریبا بین ۵ تا ۱۰ درصد است. در ادامه به هفت مورد از عوارض اختصاصی بعد از جراحی بینی اشاره خواهیم کرد که جدی گرفتن هر کدام از عوارض زیر می‌تواند علاوه بر کاهش زمان درمان موجب افزایش سلامتی فرد نیز شود.

کاهش حس بویایی :

بسیاری از افراد پس از عمل بینی نسبت به این مورد ابراز ناراحتی می‌کنند ولی لازم است بدانند که عمل جراحی بینی بیرون از محدوده‌ی اعصاب و حس بویایی انجام می‌شود و کاهش حس بویایی یک عارضه دائمی نیست و هیچ صدمه‌ای به اعصاب بویایی وارد نمی‌کند. معمولا تورم بعد از عمل بینی منجر به کاهش حس بویایی می‌شود.چون این تورم از رسیدن مولکول‌ها به پایانه‌های اعصاب جلوگیری می‌کنند که این عارضه تا برطرف شدن تورم ناشی از عمل ادامه خواهد داشت.

عمل بینی استخوانی

تنفس سوت مانند:

زمانی که در جراحی بینی، پره‌های بینی خیلی کوچک شده باشد، تنفس سوت مانند مشاهده می‌شود که این عارضه در بینی با سوراخ‌های بزرگ تا به حال دیده نشده است و عموما کسانی از این مورد ابراز ناراحتی کرده‌اند که سوراخ‌های بینی خیلی کوچکی داشته‌اند و از آبریزش بینی آن‌ کلافه شده‌اند. اگر سوراخ‌های بینی بر اثر عمل جراحی نسبت به قبل متناسب نباشد، معمولا در صورت لزوم برای برطرف شدن عارضه بینی عمل جراحی دوباره انجام می‌شود و در آن از تیغه غضروف بینی برداشته می‌شود و به سوراخ‌های بیش از حد تنگ بینی پیوند زده می‌شود

خون‌ ریزی:

از شایع‌ترین عارضه عمل بینی خون‌ریزی است و لازم است بیمارانی که دچار اختلال انعقاد خون هستند از یک هفته تا ده روز قبل از عمل جراحی بینی مصرف آسپرین را قطع کنند تا خون‌ریزی‌ غیر معمول در جراحی رخ ندهد. همچنین افرادی که مشکل فشار خون دارند امکان خون‌ریزی چند برابر می‌شود و گاهی اوقات نیز در اثر ضربه ناگهانی به بینی و مراعات نکردن ایمنی در زمان شست و شو شاهد رخداد خون‌ریزی خواهید بود. اکثر اوقات این خونریزی‌ها زیرپوستی هستند که ممکن است تا زیر چشم هم نفوذ پیدا کنند.

متخصص عمل بینی در تهران

آیا رینوپلاستی دردناک است؟

بیمارانی که قصد انجام رینوپلاستی دارند نیاز به کسب اطلاعات زیادی دارند و نگرانی ها و سوالات زیادی ذهن شان را درگیر می کند. جراحی بینی یا رینوپلاستی بدون شک همراه با مقداری درد و ناراحتی است و از لحاظ فیزیکی، درد و ناراحتی هایی را برای فرد ایجاد می کند.
هر فردی اگر بخواهد با خود روراست باشد، اظهار می کند که نگرانی هایی از بابت درد بعد از جراحی بینی دارد. حتی در صورتی که جراحی طبق برنامه پیش برود و جراح سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد، باز هم بیمار نگرانی هایی دارد که نمی توان آن را انکار کرد. زیرا امکان کمی وجود دارد که برخی مشکلات در طول جراحی یا بعد از آن پیش آید.

اقدامات قبل از رینوپلاستی:

-در ابتدا و مهم ترین نکته، مراجعه به یک متخصص عمل بینی خوب و با سابقه در این زمینه است تا بتواند یک نتیجه عالی برای شما رقم بزند.

-در زمان مشاوره با متخصص عمل بینی خود در مورد، سابقه بیماری و یا داروهای خاصی که مصرف می کنید حتما صحبت نمایید.

-بهتر است در جلسه مشاوره در مورد نوع بینی مورد نظر خود با متخصص عمل بینی مشورت نمایید و به یک نتیجه ایده آل از فرم و مدل بینی دست یابید.

-به مدت حداقل دو هفته قبل از جراحی از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید زیرا می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد عروق خونی گردد.

-آزمایشات و عکس های لازم را قبل از عمل انجام دهید و نتیجه آن را در زمان جراحی با خود به همراه داشته باشید.

-همچنین به مدت دو هفته قبل از عمل از مصرف داروهای ضد التهاب مانند آسپرین ها خودداری کنید.

-در روز جراحی با یک همراه به بیمارستان و یا کلینیک مراجعه کنید تا در صورت نیاز بتواند شما را همراهی و  کمک نماید.

اقدامات بعد از رینوپلاستی:

-استراحت کند.

-از پایین آوردن سر خودداری کند.

-داروهای تجویز شده از سوی دکتر را مصرف کند.

-از انجام فعالیت های سنگین و حمل بار سنگین دوری کند.

-در معرض تابش مستقیم نور خورشید فرار نگیرند.

عمل بینی استخوانی

Call Now Button