ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید | ژل هیالورونیک | ژل هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید چیست؟

پوست جوان و سالم حاوی میزان قابل توجهی از مادۀ طبیعی ژل هیالورونیک اسید است. با گذشت زمان نور خورشید و سایر عوامل میزان این ماده در پوست کاهش پیدا می‌کند. ساختار طبیعی مولکول هیالورونیک اسید بسیار شبیه اسفنج است. وظیفۀ اصلی آن جذب آب است که باعث افزایش حجم پوست می‌شود. به این ترتیب می توان هیالورونیک اسید را به عنوان مرطوب کنندۀ داخلی پوست در نظر گرفت.

با افزایش سن از میزان هیالورونیک اسید پوست کاسته می شود و چین و چروک ها ظاهر می شوند .با استفاده از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید می‌توان میزان این ماده را در پوست افزایش داد. با ورود ژل‌های هیالورنیک اسید به بازار و اثبات بی‌ضرر بودن این ماده، به دلیل سازگاری با پوست، طرفداران تزریق ژل هر روز بیش از پیش می‌شود و ذهنیت افراد به استفاده از این فیلرها نسبت به سابق و عوارض وحشتناک ژل‌های دائمی کاملاً تغییر کرده است.

چه کسانی می توانند از هیالورونیک استفاده کنند؟

تزریق ژل هیالورونیک اسید می تواند به  صورت موقت چین و چروک های صورت شما را از بین ببرد از نمایان شدن نشانه های پیری در صورت شما در چهره شما جلوگیری می کند و از شل شدن پوست شما جلوگیری می کند.

البته باید به  یاد داشته باشید که که شاید با یک مرتبه تزریق ممکن است چروک های شما به صورت کامل از بین نروند و مجبور شوید روند درمانی را در طی سه مرحله تزریق انجام دهید. دوام تزریق ژل های هیالونوریک اسید 3 تا 5 ماه است. به همین دلیل افرادی که می خواهند تمام سال صورتی صاف و بدون چروک و صاف داشته باشند می توانند سالانه سه بار از این  ژل ها تزریق کنند.

چند نوع ژل هیالورونیک اسید داریم؟

ژل های هیالورونیک اسید دارای انواع مختلفی هستند که معتبر ترین برند های تولید این ژل ها عبارتند از: ژویدرم، تئوسیال، پرلن، ژویدرم و گلایتون هستند، این برند ها معتبر ترین کارخانه های تولید دنیا در زمینه تولید ژل های هیالورونیک اسید هستند، پر استفاده ترین مارک ها در جهان هستند.روند از بین بردن چین و چروک با استفاده از ژل های هیالورونیک اسید شاید برای شما کمی زمان بر باشد، ولی استفاده از این ژل ها به دلیل   سازگاری زیستی آنها کمترین عوارض را برای شما خواهد داشت.

کاربرد پرکننده (ژل) هیالورونیک اسید:

اسید هیالورونیک یکی از انواع مواد پرکننده موجود در بازار است که به دلیل ویژگی‌های خاص، توجه بسیاری از پزشکان و بیماران را به خود جلب کرده است. مواد پرکننده  که به نام ژل هم شناخته می‌شوند، موادی هستند که با هدف بازسازی و زیبایی پوست به کار می‌روند.طی سال‌های اخیر مصرف مواد پرکننده برای درمان اسکار جوش صورت، محو خطوط پوستی و برجسته کردن اجزای صورت بسیار شایع شده است. در این مقاله به شناخت و بررسی ویژگی های بهترین ژل اسید هیالورونیک می‌پردازیم.

مکانیزم عمل اسيدهيالورونيك چيست؟

اسيدهيالورونيك يك ماده طبيعى است كه در همه موجودات زنده وجود دارد. غلظت‌هاى زیاد این ماده در بافت همبند و در مايع اطرا ف چشم وجود دارد. این ماده همچنين در غضروف، مايع مفصلی و در بافت همبند پوست یافت می‌شود. در بافت پوستى، اسيدهيالورونيك يك ماده ژله‌ای است كه فضاى بين كلاژن و فيبرهاى الاستین را پر می‌كند. اسيدهيالورونيك در پوست سه نقش اساسی دارد که عبارتند از:

1-ایجاد مكانيزم حمل مواد مغذى ضرورى از جريان خون به سلول‌هاى پوستى
2-آبرسانی به پوست با مكانيزم تركيب شدن با مولکول‌های آب
3- به عنوان يك بالشتك در برابر آسیب‌های مكانيكى و شيميايى

با گذر زمان، به دلیل پروسه طبيعى پيرشدن يا به علت تماس با عوامل محيطى از قبيل آلودگی هوا و تابش آفتاب، بخشی از ذخيره طبيعى اسيدهيالورونيك بدن تجزيه و تخریب می‌شود.

خطوط صورت كه با اسيدهيالورونيك قابل تصحيح هستند عبارتند از:

✔ خط اخم بين ابروها

✔خطوط سيگارى‌ها كه خطوط عمودى دور دهان هستند.

✔ خطوط گوشه دهان که به آن خطوط غم هم می‌گویند.

✔خطوط پیشانی

✔ زخمهاى پوستى

✔ چروک‌های کنار چشم  یا همان خطوط پنجه کلاغی

✔درمان گودی زیرچشم

✔ درمان خط خنده که از کنار بینی به گوشه دهان متصل می‌شود.

✔برجسته کردن چانه و گونه‌ها

✔افزایش حجم لب‌ها و فرم دهی

✔ اسکار آکنه

✔بعضی از زخم‌های صورت

ژل هیالورونیک

مراحل تزریق درما فیلر هیالورونیک اسید:

تزریق هیالورونیک اسید به این صورت است که به وسیله سوزن های بسیار ظریف به صورت شما مقادیر بسیار کم تزریق میشود. کل تزریق کمتر از 30 دقیقه می باشد.

-ابتدا جراح صورت شما را ارزیابی میکند. سپس جراح نقاطی را روی صورت شما علامت گذاری می کند.

-سپس محل تزریق به وسیله عامل انتی باکتری پاک میشود و بعد از آن بی حسی موضعی تزریق میشود. ولی در برخی از انواع هیالورونیک اسید بی حسی داخل خود فیلر نیز دارد.

-پس از تزریق علامتها پاک میشوند و جراح از کمپرس یخ استفاده میکند. میتوانید از آرایش نیز استفاده کنید. ولی مراقب باشید به محل تزریق شده اصلا فشاری نیاید.

به خاطر داشته باشید محل های جوشگاه و چروک عمیق ممکن است دو الی سه بار تزریق نیاز داشته باشند.

هیالورونیک اسید چگونه باعث جوانسازی می‌شود؟

با افزایش سن، پوست توانایی نگهداری آب و رطوبت را از دست می‌دهد واصطلاحا دهیدراته می‌شود. همین موضوع به مرور باعث کدر شدن، خستگی پوست، خشکی و چروک‌های پوستی می‌شود.از سوی دیگر آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و مصرف سیگار با تولید رادیکال های آزاد به کلاژن‌ها که مسئول قوام و سفت شدن پوست هستند، آسیب می‌رسانند.اما با تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید، کلاژن ها از حملات رادیکال های آزاد در امان می‌مانند و جذب آب فوق‌العاده‌ این ماده میتواند تا مدت طولانی رطوبت پوست و شادابی پوست را تامین کند.

تا زمانی که پوست از نظر کلاژن و رطوبت غنی باشد روند پیری به تعویق می افتد، پوست شفاف و زیبا می‌شود  و دیگر خبری از چین و چروک‌های پوستی نخواهد بود.با تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید  پوست شادابی ، رطوبت و قوام خود را بازیابی می‌کند و به طرز فوق‌العاده ای باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود.فیلرهای زیبایی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک نیز کاربرد دارند و روند پیری پوست  را به تعویق می‌اندازند.

 عوارض تزریق هیالورونیک اسید:

افرادی که می خواهند تزریق فیلر هیالورونیک اسید را انجام دهند نگران عوارض و شرایط بعد از تزریق می باشند. اگرچه بیمار ممکن است در هنگام تزریق درد احساس کند ولی اگر بی حسی انجام شود این درد به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. تورم و کبودی در موارد نادر تزریق فیلر هیالورونیک اسید وجود دارد. به طور کلی می توان گفت تزریق هیالورونیک اسید یکی از کم عوارض ترین روش های تزریق فیلر می باشد.

عوارض تزریق هیالورونیک اسید بسیار اندک می باشد و در شمار اندکی از افراد دیده می شود.چون ماده هیالورونیک اسید ترکیبی است که در بدن وجود دارد، فیلرهای حاوی این ماده نیز در صورت داشتن استانداردها و تائیدیه‌های جهانی معمولا بدون ایجاد حساسیت و عارضه هستند. البته باید در انتخاب برند ژل و  فیلر نیز نهایت دقت را داشته و حتما با پزشک مشورت کنید.

باورهای نادرست در مورد ژل هیالورونیک اسید:

یک عقیده نادرست بین مردم رواج دارد که این ژل‌ها پس از جذب، پوست را دچار شلی و افتادگی می‌کنند که البته این مطلب واقعیت ندارد و کاملا نادرست است. زیرا تزریق فیلر هیالورنیک اسید در پوست باعث تحریک کلاژن سازی شده و پس از جذب کامل، پوست را پرحجم تر و جوان تر از قبل  می‌نمایند.

مزایای تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید چیست؟

✔زیر پوست ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.

✔گلوله شدن و جابجایی ژل هیالورونیک اسید هرگز ایجاد نخواهد شد.

✔چون از جنس مولکول هیالورونیک داخل پوست است امکان پس زدن و ایجاد آلرژی وجود ندارد.

✔اگر پس از تزریق ژل هیالورونیک اسید، از نتیجه کار ناراضی بوده و به هر دلیل پشیمان شدید،حجم و فرم پوست کاملا به حالت قبل باز می‌گردد.

✔ضمن آنکه تزریق این آنزیم عارضه‌ای درپی نخواهد داشت.

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

Call Now Button