لیزر سی او 2

لیزر سی او 2

لیزر سی او 2| جوانسازی و ترمیم پوست|سی او 2 فرکشنال | لیزر co2 فرکشنال |

جوانسازی صورت با لیزر سی او 2 فرکشنال:

لیزر سی او 2 فرکشنال یکی از متداول ترین و البته بهترین روش ها برای درمان چین و چروک های پوست، چاله های ناشی از آکنه و اسکار و به طور کلی جوان سازی پوست است.لیزر سی او 2 فرکشنال در واقع نسل جدید لیزرهای سی او 2 است که با وجود داشتن تمامی مزایای لیزرهای قدیمی و بلکه بیشتر از آن، عوارض آنها را ندارد.
در این زمینه باید گفت لیزر سی او 2 بیش از دو دهه بود که به عنوان بهترین روش برای درمان غیرجراحی چروک ها و چاله های پوستی مورد استفاده قرار می گرفت.این روش اگرچه نتیجه بسیار مثبتی داشت و با درصد موفقیت بالایی می توانست عوارض پوستی را برطرف کردن و پوستی صاف و یکدست ایجاد کند؛ اما طولانی بودن مدت التیام که حدود 4 الی 6 ماه بعد از لیزر زمان می برد، در حالی که صورت باید حدود دو هفته پانسمان می شد، استفاده از آن را برای بیشتر افراد سخت و گاه غیر ممکن کرده بود.

جوانسازی و لیفتینگ با دیاترومولوژی آر اف

اما امروزه این مشکلات با نسل جدید لیزر های سی او 2 با نام سی او 2 فرکشنال تا حدود زیادی حل شده است. به طوری که تمامی مزایای این لیزر باقی مانده و عوارض و سختی های آن مرتفع گردیده است.لیزر سی او 2 فرکشنال به راحتی قادر به درمان مشکلات پوستی مانند جای زخم های آکنه ، چین و چروک های عمیق پوستی ، شل شدگی پوست و کم حجم شدن بافت پوست می باشد.
هدف اصلی لیزرهای سی او 2 فرکشنال لایه برداری تمام سطح اپیدرم و الاتیس درم است.این لیزرها تاثیرات دوگانه ای دارند اول اینکه باعث ایجاد کلاژن ها ی  جدید در بافت پوست می شوند ودیگر اینکه باعث تبخیر آب موجود در بافت ها میگردد.فرکشنال به معنی برداشتن لایه ای از پوست در یک لحظه است.در پزشکی به بهترین راه درمانی برای یک بیماری یا مشکل، استاندارد طلایی گفته می‌شود.

نمره مثبت: لیزر سی او 2 فرکشنال از حدود ۱۵ سال پیش برای از بین بردن چین و چروک‌های ظریف، زخم آکنه‌ها و آسیب‌های نوری استفاده می‌شود و تا چند سال پیش استاندارد طلایی برای درمان این مشکلات بود.

لیزر سی او 2

لیزر سی او 2

مزایای لیزر سی او 2 فرکشنال:

مهمترین مزیت لیزر سی او 2 فرکشنال نسبت به لیزر قدیمی ، دوران بهبود کوتاه تر، درد کمتر برای بیمار و عدم نیاز به بیهوشی حین عمل و پانسمان بعد از عمل است .

همچنین می توان موارد زیر را نیز از مزایای این نوع لیزر نسبت به نمونه های قدیمی آن دانست :

 افزایش کلاژن سازی

قابلیت لایه‌برداری، و تحریک‌پذیری به صورت هم‌زمان وجود دارد .

کاهش چین و چروک های سطحی و رفع افتادگی پوست

قابلیت تعیین طیف در رفع ضایعات عروقی و رنگی

موارد کاربرد لیزر:

رفع خطوط و چین و چروک‌ها: برای درمان چین و چروک‌های ظریف و کم عمق صورت می‌توان از این روش استفاده کرد. این لیزر می‌توان باعث تحریک کلاژن سازی شود. کلاژن‌ها پروتئین‌هایی هستند که در بافت پوست باعث قوام و زیبایی آن می‌شوند.

برداشت ضایعات سطحی و عمقی پوست: برخی از انواع زگیل (کراتوزها)، لتینگوها (خال‌های قهوه‌ای رنگ ناشی از پیری یا آسیب نوری)، کارسینوم‌های سطحی و دیگر ضایعات پوستی که عمق زیادی نداشته باشند، با استفاده از این لیزر درمان می‌شوند.

آسیب‌های نوری: هرگونه آسیب پوستی که در نتیجه‌ی تابش پرتوی یو وی آفتاب یا سولاریوم باشد؛ مثل هایپرپیگمنتیشن (لکه‌های تیره‌ی پوست)

جای زخم یا اسکار ناشی از آسیب‌ها، جوش‌ها و آکنه‌ها

شل شدگی و افتادگی پوست

تلانژکتازی: ضایعات عروقی پوست که در اثر گشاد شدن مویرگ‌ها ایجاد می‌شوند

ضایعات خوشخیم روپوستی (اپی‌درمی)

کی‌لیت (التهاب لب) ناشی از آسیب نوری

کراتوزها یا زگیل‌های ناشی از آسیب نوری

رینوفیما (بزرگ و گوشتی شدن بینی ناشی از بیماری روزاسه)

 

مراقبت های قبل از درمان:

از قرار گرفتن در معرض خورشید برای حداقل دو هفته پیش از درمان بپرهیزید.

به طور منظم قبل از قرار گرفتن زیر آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

حداقل دو هفته قبل از درمان از روش های لایه بردای پوست استفاده نکنید.

چند هفته قبل از درمان از مصرف محصولات گلیکولیک اسید و یا رتینوئیک اسید بپرهیزید.

به طور منظم از کرم های موضعی تجویز شده استفاده کنید.

قبل از درمان از مواد آرایشی استفاده نکنید.

سی او 2 فرکشنال

سی او 2 فرکشنال

 

مراقبت های پس از درمان با فرکشنال سی او 2:

خوشبختانه در این نوع لیزر مانند لیزرهای نسل قدیمی، نیاز به پانسمان محل انجام لیزر نیست؛ و تنها جهت افزایش سرعت بهبود ممکن است کرم هایی مثل زینک اکساید و کرم های ترمیم کننده و آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز شد. روز بعد از انجام لیزر فرکشنال پوست حالت شبیه به سوختگی خفیف یا آفتاب سوختگی می شود و کمی تیره تر به نظر می آید. این حالت طی یک هفته و با پوست اندازی بهبود می باید؛ و طی حدود دو هفته سرخی و دلمه های تشکیل شده روی پوست نیز از بین می رود.
در این مرحله فرد پوستی تازه که گلگون و نازک و شفاف است را احساس می کند؛ که طی حدود سه هفته نیز این سرخی خفیف از بین می رود پوست شما به حالت کاملا طبیعی و البته جوان شده برمی گردد .

طی 6 روز بعد از انجام لیزر فرکشنال توصیه می شود زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید همچنین پس از گذر از این مدت و تا بهبود کامل پوست (حدود 3 هفته) نیم ساعت قبل از خروج زا منزل حتما کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالاتر از 30 بزنید.همچنین در هفته اول پس از لیزر به هیچ وجه از کرم های معمول و لوازم آرایشی استفاده نکنید.
در صورت ایجاد دلمه بر روی موضع تحت درمان با لیزر سی او تو فرکشنال از کندن و دستکاری کردن آن خودداری کنید.بلافاصله بعد از جلسه درمانی ممکن است پوست شما متورم و قرمز باشد. پزشک پوست شما را با محلول ویژه‌ای می‌پوشاند و ممکن است بر روی آن پانسمانی هم قرار دهد.ممکن است کمی درد داشته باشید که به خوبی با داروهای مسکن ساده و کمپرس سرد مدیریت می‌شود.

-به طور منظم از کرم های موضعی تجویز شده استفاده کنید.

-با پوست خود با ملایمت رفتار کنید.

-پوست خود را نخارانید.

متخصص کلینیک نحوه‌ی مراقبت‌های پوستی بعد از درمان را به طور دقیق به شما توضیح خواهد داد. دوره‌ی نقاهت بین ۴ تا ۷ روز زمان می‌برد و بهتر است این مدت را در خانه باشید.

سی او 2 فرکشنال

سی او 2 فرکشنال

پرسش و پاسخ درباره لیزر سی او دو فرکشنال:

ليزرسی او 2 فركشنال براي چه مشكلات پوستي كاربرد دارد ؟
ليزرهاي فركشنال طيف اثر وسيعي دارد بدين معني كه علاوه براينكه اين ليزرها درجوانسازي پوست وكاهش چروكهاي پوست بسيارموثرهستند، در درمان مواردي مثل لكهاي مقاوم به درمان ، منافذ باز صورت ، تركهاي دوران بارداری( یا استریا )نيز اثرات قابل توجهي داشته ا ست . كاربرد ديگر و مهم ليزرهاي فركشنا ل درمان اسكار ناشي از جوش ،سالك يا اسكارهای جراحیا ست .
آيا انجام ليزر سی او 2 فركشنال دردناک است ؟
پاسخ به اين پرسش به ميزان تحمل افراد بستگي دارد .براي افرادي كه آستانه تحمل درد بالائي دارند انجام ليزر بدون بيحسي امكان پذير است . براي ساير افراد مي توان از كرمهاي بيحس كننده نيم ساعت تا يك ساعت قبل عمل استفاده كرد .
چند جلسه ليزر سی او 2 فركشنال براي بهبودي بيماري لازم است ؟
بسته به تنظيمات دستگاه و نوع بيماري تحت درمان، بين 6-4 جلسه درمان لازم است . فوا صل جلسات درمان معمولا يك ماه مي باشد .

از چه زماني پاسخ درماني ظاهر مي شود ؟
پاسخ درماني در ليزرهاي فركشنا ل سريع نيست و معمولا بهبود قابل مشاهده پس از 4-3 ماه مشاهده مي شود . درطي اين مدت پوست مشغول ساخت كلاژن جديد و بازسازي كلاژن والاستين قديمي است .
از چه زماني بيمار ميتواند به سر كار برگردد ؟
در اغلب موارد بيمار ميتواند همان روز يا حداكثر روز بعد به سر كار برگردد. زمان برگشت به سر كار به نوع بيماري و تنظيمات دستگاه بستگي دارد .
انجام ليزر سی او 2 فركشنال چه عوارضي دارد ؟
عوارض ليزر فركشنال معمولا در درمانهاي شديد و تنظيما ت بالاي دستگاه ا يجاد مي شود. پس ازا نجام ليزر فركشنا ل معمولا تا چند روز پوسته ريزي و بعضاً دلمه وجود دارد كه طبيعي ا ست . گاهي اوقات تورم به مدت چند روز در محل وجود دارد. استفاده از كيسه يخ بلافاصله پس از ليزر وسپس به طور متناوب مي تواند اين عارضه را كمتر كند يا از بروز آن پيشگيري كند. عارضه نادر ديگر ايجاد لك ناشي از ا لتهاب است كه اغلب در پوستهاي سبزه اتفاق مي ا فتد .
لیزر سی او 2 فرکشنال برای چه مناطقی قابل استفاده است ؟
لیزر فرکشنال را میتوان برای تمام بدن به کار برد ولی کاربرد آن در مناطقی که کاربرد سایر لیزرها محدودیت دارد مثل گردن و دست اثرات بهتری دارد.

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

مرکز زیبایی کلینیک نسخه

Call Now Button