آر اف مونو پولار میداس از جدیدترین دستگاه‌های لاغری موضعی رادیوفرکوئنسی است که در آن با تحویل انرژی کنترل شده به ناحیه‌های دارای چربی موضعی حرارتی عمقی داخل سلول‌های چربی ایجاد می‌شود و به این ترتیب این سلول‌های مزاحم از بین می‌رود. رادیوفرکوئنسی درمانی پرکاربرد است که برای تمامی ناحیه‌های بدن قابل استفاده است، هم ناحیه‌های بزرگی مانند شکم و هم ناحیه‌های بسیار کوچکی مانند چانه را می‌توان با درصد موفقیت یکسان درمان کرد. انرژی آر اف در عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند و بر لایه‌های درم و زیرپوستی اثر می‌گذارد، بر اثر افزایش متابولیسم فیبروبلاست‏ها در زیر سطح پوست، الیاف کلاژن و الاستین جدید تولید می‏ شوند. نتیجه نهایی سفت و کشیده شدن پوست و بهبود ساختار بافت زیرین است که با تغییری اندک در بافت پوست به دست می‌آید.

رادیوفرکوئنسی دستگاهی جدید و موثر برای فرم‌دهی غیرجراحی بدن و لاغری موضعی است. با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های کنونی آر اف انتظار می‌رود که اکثر بیماران دست‌کم بهبودی جزئی را در تون پوست تجربه کنند و با تحمل حداقل عوارض جانبی و پشت سر گذاشتن دوران بهبودی کوتاه از مزایایی مانند کاهش موقتی سلولیت و کم شدن سایز بدن برخوردار گردند.

مزایای لاغری موضعی با آر اف:

یکی از مزایای رادیوفرکوئنسی این است که علاوه بر لاغری موضعی می‌تواند با ارسال انرژی و هدف قرار دادن کلاژن، پوست را نیز بکشد و سفت کند. به این ترتیب زمانی که رژیم لاغری و ورزش به بن‌بست می‌خورد، دستگاه آر اف با موفقیت وارد میدان عمل می‌شود.

لاغری موضعی با دستگاه آر اف درمانی غیرتهاجمی و غیرجراحی است که این درمان برای انواع پوست مناسب است.

 به سطح پوست آسیبی نمی رساند و باعث سوختگی نمی شود.

ایمن است و دوران نقاهت ندارد و دوران بهبودی بسیار کوتاه است.

روش بدون درد و خونریزی بوده و جراحی برای از بین بردن چربی و سلولیت انجام نمی شود.

روشی سریع و موثر است، به طوری که بعد از چند جلسه متوجه تغییر سایز خود خواهید شد.

رادیوفرکوئنسی که با افزایش حرارت مداوم، کنترل شده و عمیق انجام می شود. پس از درمان نتایج به دست آمده، با ماندگاری طولانی مدت برای شما باقی خواهد ماند.

لاغری موضعی با آر اف برای چه افرادی مناسب است و برای چه افرادی ممنوعیت دارد؟

متقاضی ایده‌آل رادیوفرکوئنسی (آر اف) فردی است که می‌خواهد بدنی متناسب‌تر داشته باشد، چربی‌های اضافی را از بین ببرد و مشکل سلولیت را رفع کند. چنانچه بیمار از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد  به راحتی می تواند از این روش لاغری استفاده کند.

موارد منع استفاده آر اف:

هیچ‌گونه عفونت یا بیماری پوستی در ناحیه درمان مبتلا نباشد.

افرادی که پروتز دارند زبرا پروتزها را گرم می‌کند و سلامت بیمار را به خطر می‌اندازد.

افرادی که بیماری کلاژن و اسکولار دارند.

کسانی که به بیماری هایی مانند بیماران قلبی شدید، سرطان و… مبتلا هستند.

زنانی که باردار یا شیرده هستند.

افرادی که قطعات فلزی در بدن دارند مانند ایمپلت در ران یا هر جای دیگر، باید از استفاده از این روش خودداری کنند.

یا کسانی که مارکر های الکتریکی مثل پیس میکر قلبی دارند.

کسانی که تزریق بوتاکس یا ژل انجام داده اند باید با فاصله ی مشخصی با زمان رادیوفرکوئنسی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

لاغری موضعی با آر اف چگونه انجام می‌شود؟

کرم بی‌حسی موضعی با توجه به میزان تحمل درد بیمار اندکی قبل از شروع درمان روی پوست زده می‌شود تا پوست به طور جزئی بی‌حس شود. کرم بی‌حسی قبل از شروع درمان با الکل از روی پوست پاک می‌شود. لاغری موضعی با رادیوفرکانسی معمولاً با استفاده از ترکیبی از امواج رادیویی دوقطبی و تک قطبی روی ناحیه مورد نظر انجام می‌شود تا حرارت مورد نظر در بازه ایمن درمان به دست آید. بسته به این که از چه دستگاهی استفاده می‌شود، متخصص دستگاه را روی ناحیه مورد نظر می‌کشد تا دستگاه دقیق‌تر روی بدن هدایت شود و انرژی آر اف را به نقاط مورد نظر تحویل دهد. به این ترتیب انرژی به طور یکنواخت به تمام نقاط می‌رسد.

کرم، ژل یا روغن روان کننده روی پوست زده می‌شود تا بین هندپیس دستگاه و لایه‌های سطحی پوست مانند یک مانع عمل کند و از ساییده شدن پوست جلوگیری کند. سپس متخصص درمان را شروع می‌کند، در طی این درمان سلول‌های چربی لایه چربی گرم می‌شود. این بافت پیوندی شل عمدتاً از آدیپوسیت تشکیل می‌شود و انرژی را به صورت لیپید (چربی) ذخیره می‌کند. حرارت آر اف آدیپوسیت‌ها را وادار به آزاد کردن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی می‌کند تا سیستم لنفاوی در مرحله بعد آنها را از بدن دفع کند. آدیپوسیت‌ها پس از آزاد کردن اسیدهای چرب کوچک می‌شوند. به این ترتیب تناسب دلخواه به دست می‌آید.
پس از اتمام درمان ژل یا لوسیون خنک کننده یا کمپرس سرد روی پوست گذاشته می‌شود. بعضی دستگاه‌ها برای محافظت از پوست در برابر گرما، مجهز به مکانیسم خنک کننده داخلی هستند تا درمان راحت‌تر شود.

عوارض جانبی لاغری موضعی با آر-اف لاغری :

 در حین جلسه لاغری موضعی با آر.اف یک گرمای خفیفی بر سطح پوست احساس می‎شود و به محض کنار رفتن دستگاه این گرما از بین می‏ رود. ناحیه تحت درمان بر اثر حرارت کمی قرمز می ‏شود. این قرمزی تا یکی دو ساعت بعد برطرف می ‏گردد.به افراد توصیه می‏ شود تا دو روز بعد از آر.اف ناحیه مورد نظر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.برخی بیماران، به ویژه بیمارانی که با دستگاه ولاس موس درمان شده‌اند، متوجه زیاد شدن ادرار می‌شوند. ادرار به این علت زیاد می‌شود که سیستم لنفاوی مایعات اضافی را که در طول درمان آزاد شده و بین سلول‌های ناحیه درمان جمع شده از طریق ادرار دفع می‌کند.
برخی بیماران بلافاصله پس از درمان آر اف لاغری با قرمزی خفیفی مواجه می‌شوند که شبیه به آفتاب سوختگی است و البته معمولاً به سرعت برطرف می‌شود. اکثر بیماران می‌توانند بلافاصله پس از درمان در محل کار حاضر شوند و فعالیت‌های معمول خود را دنبال کنند. متخصص به بیمار توصیه می‌کند که در صورت لزوم از ژل‌ها، کرم‌ها یا لوسیون‌های تسکین دهنده استفاده کند یا موضع درمان را مرطوب و خنک کند.

از دستگاه لاغری آر اف برای چه نواحی می توان استفاده کرد ؟

نواحی که می توان با استفاده از دستگاه لاغری آر اف برای لاغری استفاده کرد عبارت است از :

غبغب

بازو

شکم

پهلو

ران

زانو

ساق پا

باسن

مراقبت ‏های قبل از  لاغری موضعی با آر اف:

روزانه 8 لیوان آب میل کنید.

طبق رژیم غذایی توصیه شده در 2 الی 3 نوبت سالاد میوه و سبزیجات مصرف کنید.

هر روز زمان مناسبی را به پیاده ‏روی تند و سریع اختصاص دهید.

حداقل یک هفته قبل از آر اف مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید.

قبل از جلسه درمانی از هیچ گونه لوسیون و کرم موضعی برای سطح پوست بدن استفاده نکنید.

 

پیج اینستاگرام کلینیک پوست و زیبایی نسخه را دنبال کنید.

برای مشاوره پوست و زیبایی با ما در ارتباط باشید

Call Now Button