ترک های پوستی که با عنوان استرچ مارک  یا استریا  نیز شناخته میشوند ضایعات پوستی هستند که به دلیل نازک شدن و فرورفتگی پوست به شکل خط خطهایی در نواحی از بدن مانند ران، باسن، شکم و سینه ها دیده می شود. مهمترین علت ایجاد استریا کشیده شدن ناگهانی پوست در دوران حاملگی و یا رژیم های لاغری و چاقی میباشد و گاها در بعضی از بیماری ها نیز دیده می شود این امر باعث کم شدن تعداد الاستین و کلاژن در پوست شده و در این مناطق از بدن ترک خوردگی ایجاد میشود.در ابتدا این ترک ها قرمز تا بنفش هستند ولی به مرور زمان سفید رنگ می شود در هنگام بلوغ، حاملگی و یا تغییرات وزنی شدید می تواند سبب ایجاد این ترک ها گردد.

آر اف ترک های پوستی:

ترک های پوستی به دلیل نبود کلاژن در پوست ایجاد شده و با گذشت زمان نیز بر عمق و اندازه آن ها اضافه می شود. پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی بر این باورند که روش آر اف یکی از موثرترین و بهترین گزینه ها برای درمان اینگونه مشکلات پوستی می باشد و بی شک با به کارگیری این روش می توان تاثیر فوق العاده و بی نظیری را مشاهده نمود. در روش آر اف ترک های پوستی، ناحیه مورد نظر را تا دمای استانداردی گرم می کنند تا پوست بتواند به شکل طبیعی به تولید کلاژن بپردازد و با استفاده از دستگاه های مخصوصی کلاژن های تولید شده را به لایه های مختلف ناحیه ترک برداشته هدایت می کنند تا با نفوذ کلاژن در این ناحیه ها بتوان ترک های پوستی را ترمیم داد و پوست ناحیه مورد نظر را سفت تر کرد. درمان ترک های پوستی با آر اف فرکشنال یکی از بهترین راه ها درمان می باشد چرا که از معایب بسیار کمتری برخوردار بوده و همچنین هزینه های کمتری را نیز در مقایسه با سایر روش ها به دنبال دارد. اگر شما نیز از ترک های ایجاد شده در ناحیه مختلف بدن خود رنج می برید و نمی توانید لباس مورد نظر خود را با خیال راحت بر تن کنید می توانید با انتخاب روش درمان آر اف ترک های پوستی همین حالا اقدام رفع این مشکل نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن از پوستی بسیار جذاب و شاداب بهره مند شوید.

درمان استرچ مارک با پی آر پی:

درمان ترک پوستی با (پی آر پی) یا پلاسمای غنی از پلاکت به عنوان روشی جهت احیای پوست و افزایش تولید کلاژن در جامعه محبوب شده است. درمانپی آر پی با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکتی انجام می شود که اندکی قبل از فرایند از خون فرد گرفته می شود.یک مطالعه در مجله ((درمان لیزری و زیبایی)) بیان داشت که درمان پی آر پی به همراه دستگاه امواج فراصوت می تواند درمان مناسبی برای کاهش ظاهر ترک های پوستی باشد. بیش از ۷۰ درصد بیمارانی که از این روش استفاده کردند، از بهبود ظاهر ترک های پوستی خود رضایت داشتند.

  رفع استریا با میکرودرم آبریژن:

یکی دیگر از روش های درمان قطعی ترک های پوستی، میکرودرم ابریژن است که یک فرایند بدون درد بوده و ظاهر ترک های پوستی سفید رنگ را کاهش می دهد. این فرایند لایه فوقانی پوست (اپی درم) را هدف قرار داده و پوست را تحریک می کند تا فیبر های الاستین و کلاژن را سفت کند.در میکرودرم ابریژن کریستال های لایه بردار کوچک به ناحیه درمان اسپری شده و یا یک ابزار مخصوص بر روی آن ناحیه کشیده می شود. با کشیده شدن ابزار بر روی پوست کریستال ها به آرامی برداشته شده و پوست مرده را به همراه خود از لایه اپی درم جدا می کنند.

رفع ترک پوست با میکرونیدلینگ:

در میکرونیدلینگ برای از بین بردن ترک های پوستی ، این فرآیند  لایه درم را هدف قرار می دهند. درم لایه میانی پوست بوده و ترک های پوستی در این لایه تشکیل می شوند. در این فرایند، سوزن هایی کوچک به پوست وارد شده تا تولید کلاژن را تحریک کنند.افزایش کلاژن و الاستین بازسازی پوست را ارتقا داده، ظاهر پوست را بهبود بخشیده و ترک های پوستی را کاهش می دهد. درمان ترک پوستی ناشی از چاقی به چندین جلسه درمانی در یک بازه چند ماهه نیاز دارد. میکرو نیدلینگ به عنوان درمانی موثر برای کاهش ترک های پوستی مخصوصا در بیماران دارای پوست های تیره تر اثبات شده است.

لیزر فراکشنال:

سالها پیش یک لیزربه نام (سی او 2 فرکشنال)ساخته شد که یک لایه بردار قوی پوست بود.این لیزر برای سوزاندن زواید پوستی وهمچنین لایه برداری عمیق به منظور ایجاد بهبودی درضایعات پوستی مانند جای آبله مرغان یا آکنه ومانند اینها،بسیارخوب عمل می کرد. ولی به دلیل ایجاد سوختگی عمیق وشدید که به ماهها زمان برای بهبودی نیاز داشت ومراقبت دقیق وطولانی را طلب می کرد،  کم کم جای خود را به نوع مدرن تری به نام فراکشنال داد.

این دستگاه جدید با کوچک ومتعدد کردن امواج لیزرباعث تخریب کمتر پوست ونیازکمتروکوتاه مدت تر به مراقبت، می شود. عوارض بعد از این نوع لیزر بسیار کم است و زخم بسیار سطحی بعد از این لیزر بسرعت طی ۳ تا ۵ روز و قرمزی بعد از ان هم حداکثر بعد ازدوهفته بهبود می یابد و شخصی که لیزر شده براحتی میتواند به فعالیت های روزمره و خارج منزل خود براحتی و بدون نگرانی ادامه دهد .لیزر فراکشنال  علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه ترک های پوستی اسکارها و جای جوش صورت  (جوشگاههای پوستی)  در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک صورت و چروک های دور چشم و دوردهان هم کاملا موثر است.

شل شدن پوست بعد از زایمان:

درمان شل شدن پوست بعد از زایمان هم روش های جراحی هم غیر جراحی چگونه است؟ شل شدن پوست یک تجربه طبیعی بعد از بارداری است. در دوران بارداری پوست کشیده می شود تا جا برای جنین در حال رشد وجود داشته باشد. این امر سبب می شود بعد از زایمان و پایان یافتن دوران بارداری پوست ناحیه اطراف شکم شل شده و دچار افتادگی بشود. البته لازم است بدانید با توجهبه پارامتر های مختلف امکان بازگشت سفتی پوست وجود دارد، از جمله وزن، سن و ژنتیک زن. اگر چه پوست شل مضر نیست، اما برخی از خانم ها از ظاهر آن بیزارند. در این مقاله درمان شل شدن پوست بعد از زایمان هم روش های جراحی هم غیر جراحی را بررسی می کنیم.

جلوگیری از شل شدن پوست بعد از زایمان:

ورزش

تغذیه

مصرف کمل های کلاژن

روغن ها و کرم های سفت کننده پوست

ابدومینوپلاستی:

آبدومینوپلاستی نوعی عمل جراحی پلاستیک است که در طی آن، چربی و پوست اضافه‌ای که کشسانی خود را از دست داده‌است جدا شده و شکم فرد سفتتر و خوشفرمتر میشود. این عمل جراحی بیشتر برروی بانوان باردار یا افراد دارای اضافه وزن انجام میشود که به موجب از دست دادن وزن زیاد، پوست اضافه آورده و حال خواهان از بین بردن این پوست اضافه هستند.

انواع عمل آبدومینوپلاستی:

عمل آبدومینوپلاستی دو نوع است:

1-آبدومینوپلاستی کامل و آبدومینوپلاستی کوچک یا جزئی

2-آبدومینوپلاستی کامل: شامل دو برش یکی در قسمت وسط ناف و دیگری در ناحیه پایینی شکم است. در برخی موارد ممکن است ناف جابه‌جا شود و همچنین پوست و بافت‌های اضافه جدا شود.

آبدومینوپلاستی کوچک (جزئی): برش کوچکتری نسبت به آبدومینوپلاستی کامل ایجاد میشود؛ این گونه از آبدومینوپلاستی مناسب افرادی است که دارای چربی ذخیره شده در قسمت پایینی ناف خود هستند.

بهترين کانديد براي عمل ابدومینوپلاستی افرادي هستند که شکم هاي بزرگ و پر چربي دارند که پوست آن آويزان است و با رژيم غذايي يا برنامه منظم ورزشي لاغر نمي شوند ولي در عين حال ديگر قسمت هاي ديگر بدن آن ها متناسب است،  جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی به ويژه يراي خانم هايي که حاملگي هاي متعدد داشته اند وپوست شکمشان دچار کشش شده و از طرفي عضلات شکمشان موقعيت طبيعي خود را از دست داده توصيه مي شود، جراحي ابدومینوپلاستی همين طور براي افراد پيري که خاصيت ارتجاعي پوستشان را از دست داده اند و دچار چاقي و لاغري هاي مکرر شده اند نيز توصيه مي شود.از طرفي افرادي که تصميم به کاهش وزن شديد دارند ويا خانم هايي که قصد باردار شدن دارند نبايد از عمل زیبایی شکم یا جراحی ابدومینوپلاستی استفاده کنند که توجيه آن نيز اين است که در طي جراحي زیبایی شکم عضلات راست شکم کنار يکديگر فيکس مي شود ولي در طي حاملگي و در نتيجه رشد جنين اين عضلات از هم دور شده و شکم باز به وضعيت قبل از آبدومينوپلاستي بر مي گردد.

عوارض احتمالی ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم عبارتند از :

♦ ماندن جای بخیه

♦  عوارضی نظیر عفونت، خونریزی ( هماتوم )، و لخته های خونی ممکن است رخ دهد.

♦  تجمع مایع

♦  اختلال در ترمیم زخم

♦ از دست دادن پوست

♦  بی حسی

♦  خطرات بی هوشی

♦ تغییر رنگ پوست و یا تورم طولانی مدت

♦  نکروز چربی

♦ ناقرینگی

♦ احساس درد و حساسیت ممکن است چند هفته و گاهی تا دو سه ماه در موارد جراحی ابدومینوپلاستی بطول بیانجامد.

♦  ترومبوز ورید عمقی ، عوارض قلبی و ریوی

♦  تورم طولانی مدت پاها

♦ آسیب عصبی

♦ احتمال نیاز به جراحی مجدد

♦  نتیجه کمتر از حد مطلوب از نظر زیبائی

اقدامات زیبایی غیر جراحی سفت شدن پوست بعد از زایمان:

در جواب اینکه ایا ابدومینو پلاستی بهتر است یا صفت شدن و لاغری پوست با دستگاه باید گفت طبق گفته انجمن جراحی زیبایی آمریکا، درمان های غیر جراحی مانند درمان با فرکانس رادیویی یا درمان توسط نور پالسی  و …می توانند با گرم کردن لایه های پوستی و تقویت تولید کلاژن و همچنین لایه برداری به سفت شدن پوست اضافی شکم کمک کنند. فردی که تحت درمان است ممکن است به چندین جلسه جلسه احتیاج داشته باشد و نتایج به تدریج طی چند ماه پس از درمان نمایان می شود.

پس این توصیه به همه افراد میشود که حتما قبل از اقدام به عمل جراحی حتما راه درمانی غیر جراحی و کم خطر را امتحان کنند.کلینیک فوق تخصص پوست و لاغری نسخه با داشتن پزشکان مجرب اول به طور کامل شمارا غربالگری میکنند در صورت امکان در درجه ی اول راه های درمانی غیر جراحی را برای شما تجویز میکنند تا با کمترین عوارض بیشترین نتیجه را بگیرید .پس شما میتوانید با خیالی اسوده به کلینیک دکتر اسلیم مراجعه کنید و باگرفتن مشاوره رایگان از بهترین متخصص ها از تجویز خود انتظار بهترین را داشته باشید .کلینیک فوق تخصص پوست و لاغری نسخه تحت لیساس دکتر اسلیم کانادا و عضو گروه درمانی نسخه میباشد. برای گرفتن اطلاعات بیشتر به شماره 02143682 تماس بگیرید.

پیج اینستاگرام کلینیک پوست و زیبایی نسخه را دنبال کنید.

برای مشاوره پوست و زیبایی با ما در ارتباط باشید.

Call Now Button