متخصص بلفاروپلاستی|بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی | بلفاروپلاستی پلک | جراحی پلک | بلفاروپلاستی پلک بالا |متخصص بلفاروپلاستی
جراحی پلک (بلفاروپلاستی) چیست؟

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نوعی عمل جراحی پلک است که با برداشتن پوست اضافی، چربی یا عضلات اضافی اطراف چشم، به درمان و رفع چین و چروک، پف چشم و پلک‌های افتاده توسط متخصص جراحی پلک انجام می شود. برای تصمیم‌گیری درباره عمل بلفاروپلاستی یا لیفت پلک، باید درباره آن آگاهی کامل داشته باشید.

انواع بلفاروپلاستی:
جراحی زیبایی بلفاروپلاستی پلک:

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) زیبایی یک روش جراحی است که هیچگونه الزام پزشکی ندارد و صرفا برای بهبود زیبایی انجام می‌شود. این درمان برای کاهش پف ناخوشایند زیر چشم‌ها و پلک‌های افتاده انجام می‌‌شود. بلفاروپلاستی زیبایی برای برگرداندن گذر زمان و برطرف کردن تاثیرات بالا رفتن سن و ایجاد کردن ظاهری جوان‌تر و پرانرژی‌تر طراحی شده است. همانطور که سن ما بالا می‌رود، کیسه‌های چربی برجسته‌تر می‌شوند، عضلات تضعیف می‌گردند و پوست پلک‌ها کشیده می‌شوند. این عوامل ممکن است باعث کاهش زیبایی ظاهر صورت شده و ظاهر شما را پیرتر و خسته‌تر نشان دهد.

بلفاروپلاستی پلک بالایی:

(جراحی پلک) بلفاروپلاستی بالایی شامل حذف چربی‌ها، عضلات و پوست اضافه‌ای می‌شود که می‌تواند باعث سنگینی، چین خوردگی و افتاده به نظر رسیدن چشم‌ها شود. در طول جراحی برشی در چین پلک بالایی ایجاد می‌شود. این عمل همچنین لیفت پلک بالایی نیز نامیده می‌شود. بلفاروپلاستی بالایی به بیماران کمک می‌کند تا آرامتر، هوشیارتر و جوان‌تر به نظر برسند. اگرچه روش سنتی جراحی پلک بالا در بسیاری از موارد استفاده می‌شود؛ برخی از بیماران به روش‌های تخصصی‌تری برای عمل نیاز دارند. بیماران مبتلا به درماتوکلوناز (پوست پلک اضافی)، نیاز به روشی دارند که تنها پوست اضافه را حذف می‌کند. سایر بیماران ممکن است از انباشتگی لایه‌های چربی که می‌تواند بدون برداشتن پوست حذف شود رنج ببرند. با این حال در دیگر مواقع یک نوار باریک ماهیچه‌ای از عضله حلقوی چشم، برای کاهش حجم پلک برداشته می‌شود. داشتن پوست اضافه در پلک بالایی می‌تواند باعث سنگینی پلک شود که منجر به کار کردن بیش از حد نرمال پلک برای باز نگه داشتن چشم می‌گردد. در این موارد جراحی پلک فوقانی با حذف این پوست اضافه باعث باز شدن میدان دید می‌گردد. این جراحی تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرد.

بلفاروپلاستی پایینی:

این عمل همچنین جراحی پلک پایینی نیز نامیده می‌شود و شامل برداشتن چربی، ماهیچه و پوست اضافه‌ای که باعث ایجاد چین و چروک و گودی، بادکردگی یا پف زیر چشم می‌شوند، می‌باشد. این عمل همچنین می‌تواند باعث تغییر وضعیت و سفتی پلک چشم یا ایجاد یک تغییر بسیار خوب در پلک پایینی نسبت به میانه چهره شود.

متخصص جراحی پلک در تهران|بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که دچار افتادگی و یا پف پلک بالایی هستند.

افرادی که دارای پف و چربی اضافه در پلک های پایینی هستند.

افرادی که در زمان خندیدن در اطراف پلک و چشم ها چروک دارند.

افرادی که به طور مادرزادی دچار مشکلات و نواقصی در ناحیه پلک هستند.

افرادی که به دلیل حوادثی نظیر تصادف دچار افتادگی پلک شده اند

متخصص بلفاروپلاستی | جراحی پلک

مزایای بلفاروپلاستی:

از جمله مزایای بلفاروپلاستی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

بلفاروپلاستی پف دور چشم، تمام چین و چروک‌های ریز در اطراف لبه‌های خارجی چشم، کیسه‌های چربی زیر پلک پایین و همچنین پوست اضافی پلک بالای چشم را از بین می‌برد.

جراحی افتادگی پلک باعث می‌شود چشمان شما جوان‌تر به نظر برسد و چهره را سرحال‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد.

این عمل در بهبود بعضی از مشکلات بینایی مؤثر واقع می‌شود. در واقع بلفاروپلاستی با از بین بردن هرگونه چربی که جلوی دید چشم را می‌گیرد، بینایی را بهبود می‌بخشد و خط دید او را گسترده‌تر می‌کند.

زخم‌های ناشی از جراحی افتادگی پلک در چین و چروک‌های طبیعی پلک‌ها مخفی می‌شوند.

میزان ماندگاری در عمل  بلفاروپلاستی چند سال است ؟

هر عمل زیبایی با در نظر گرفتن  ساختار بدن  دارای ماندگاری معینی  است. اما بطور معمول  بلفاروپلاستی ماندگاری بسیار خوبی دارد. اما توجه داشته باشید که این‌ عمل از  فرآیند پیری پوست شما جلوگیری نخواهد کرد . این عمل بسته به پوست و ساختار بدن شما حدود ۷ الی ۱۰ سال بر روی زیبایی چشم و پلک ها ماندگار است

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی:

طی دوران نقاهت برای جلوگیری از آلودگی چشم‌ها و خطر ابتلا به عوارض جانبی بهتر است چند روز در خانه استراحت کنید.

در صورت درد، که شدت آن معمولا خفیف است، از مسکن‌های معمولی استفاده کنید.

در صورت تجویز قطره اشک مصنوعی و سایر داروهای مورد نظر پزشک معالج، آن‌ها را طبق زمان معین شده استفاده کنید.

استفاده از کمپرس سرد مطابق دستور پزشک معالج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهتر است هنگام خواب دو الی سه بالش زیر سر خود قرار دهید تا زاویه سر بیش از ۴۵ درجه باشد

متخصص جراحی پلک | جراحی پلک

ماندن جای بخیه بعد از بلفاروپلاستی ؛ رفع اسکار بلفاروپلاستی چگونه است؟

بسته به تجربه و مهارت متخصص جراحی پلک و میزان افتادگی پلک شما میزان باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها بعد از جراحی برای هر شخص متفاوت است.
اما معمولا جای زخم‌ و بخیه دائمی نیست و بعد از مدت زمانی به سختی قابل مشاهده است. همچنین با استفاده از پمادهای تجویز شده توسط متخصص جراحی پلک می‌توان به بهبودی سریع تر جای بخیه و زخم کمک کرد.

آیا جراحی پلک روی بینایی تاثیر می‌گذارد؟

یادآوری می‌شود که برداشتن پوست پلک بالا (بلفاروپلاستی ) به این دلیل انجام می‌شود که بینایی را تا حدی بهبود بخشد. از سوی دیگر جراحی پلک می‌تواند روی بینایی تاثیر بگذارد زیرا تقریبا 10% از تاری دید از قرنیه ناشی می‌شود و 90% دیگر از عدسیها. پلکها می‌توانند روی قرنیه فشار وارد کنند و بنابراین بعد از جراحی پلک، پلکها ممکن است به شکل متفاوتی روی قرنیه فشار وارد کنند و در نتیجه بینایی تغییر کند.
بنابراین ممکن است عینکی دیگری برای بیمار تجویز شود.

Call Now Button