آی پی ال دستگاه های لایت بیس هستند که به دلیل ارائه طول موج های گوناگون، کاربرد های متفاوتی در پوست وزیبایی را از جمله رفع موی زائد، جوان سازی پوست، درمان آکنه و درمان کک و مک و…دارند.
آی پی ال  سیستم های نور شدید پالسی. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی  ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد.آی پی ال (سیستمهای نور شدید پالسی) جزو سیستم های نوری است که از لیزر تقلید می کند و قدرت اثر یا حتی ماندگاری اثرش از لیزرهای رفع موهای زائد کمتر است. این دستگاه، طیفی از طول موجها را از 1200-400 نانومتر، تولید میکند.

جوانسازی پوست با آی پی ال:

موثرترین درمان در تمام گزینه هاست. آی پی ال می تواند بیماری های پوستی زیادی را همزمان درمان کند. این روش درمانی روی قرمزی های پوست که ناشی از عروق خونی بوده ولکه های رنگی نظیر فرکل و آنهایی که ناشی از افزایش سن و نور خورشید هستند موثر می باشد. همچنین آی پی ال گردن و دست ها را که اغلب آسیب ناشی از نور خورشید در آنها بیشتر دیده می شود، درمان می کند.لازم به ذکر است دو نوع پیری وجود دارد، ذاتی و بیرونی. پیری ذاتی اجتناب ناپذیر است، همانطور که سن ما افزایش می یابد، به طور طبیعی پوست نازکترو خشکتر می شود. کاهش مقدار کلاژن انعطاف پذیری پوست را کمتر می کند. هرچه انعطاف پذیری پوست کمتر شود، ممکن است چین و چروک های عمیقتری شروع به ظاهر شدن نمایند. سرعت این وقایع را برای هر فرد ژنتیک او تعیین می کند. این روند ابتدا بین سنین 30 تا 35 سال قابل توجه هستند. پیری بیرونی یا اکتسابی بخاطر قرار گرفتن پوست در معرض محیط ایجاد می شود. پیری بیرونی عامل اساسی در پیرتر یا جوانتر بنظر رسیدن فرد نسبت به سن طبیعی می باشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک فاکتور مهم در پیری بیرونی می باشد. پیری ناشی از نور زمانی رخ می دهد الاستین و کلاژن تخریب شده جایگزین نشده و موجب پیدایش خطوط ریز و چروک می شود. همچنین پیری ناشی از نور باعث تغییرات رنگی به همراه گسترش ضایعات سنی و قوام ناخواسته پوست می گردد. شیوه زندگی نیز در پیری بیرونی مهم است. کشیدن سیگار در تخریب الاستین و کلاژن دخیل بوده و قابلیت ترمیم بدن را مختل می کند. ساده ترین راه برای دیدن تفاوت بین پیری درونی و بیرونی، مقایسه پوست صورت و دست وگردن که معمولا در معرض نورخورشیداست با به عنوان مثال پوست پستان یا قسمت داخلی بازو می باشد.

آی پی ال برای جوان سازی پوست چگونه کار می کند؟

دستگاه آی پی ال  ، پالس هایی با شدت بالا از نور تولید می کند، این نور دارای پهنای باندی است که از نوار باریک نور لیزر متفاوت است.آی پی ال  ، برداری نمی کند به این معنی که به سطح پوست آسیب نمی زند. نور شدید بدون تماس و اثر به لایه های سطحی پوست (اپیدرم)، به قسمت های عمیق تر پوست (درم) وارد گشته و اثر خود را اعمال می کند. طول موج های مختلف آی پی ال ، به ساختمان های مختلف پوست وارد می شود و ضایعات عروقی مانند وریدهای واریسی ، ضایعات رنگدانه ای، ملاسما ، لکه های مربوط به سن و موها مورد هدف قرار می گیرند . اثر حرارتی آی پی ال  آی پی ال  همچنین باعث تولید کلاژن جدید و بهبود چین و چروک ها خواهد شد.

موارد کاربرد آی پی ال:

جوانسازی پوست

درمان لکه های پوستی

رفع جای جوش و آکنه

درمان اسکار جراحی ، سوختگی و زخم

درمان لکه های ناشی از آفتاب (ملاسما)

درمان آفتاب سوختگی

رفع چین وچروک های ناشی از افزایش سن

درمان لکه های ناشی از پیری

درمان پیسی و کک و مک

درمان منافذ بزرگ پوست

درمان پوست های چرب با منافذ باز

درمان روزاسه (قرمزی های پراکنده پوست)

رفع لکه های مادرزادی و ماه گرفتگی

درمان برخی ضایعات عروقی سطحی

بازسازی پوست های خشک و مرده

رفع چروک های عمیق

درمان عروق عنکبوتی

رفع ضایعات پیگمانته

درمان واریس

رفع مو های زائد و نه رفع دائمی موهای زائد

 

مزایای آی پی ال چیست؟

همانطور که در بالا بحث شد ،آی پی ال  بر خلاف لایه براری  و لیزردرمانی به سطح پوست آسیب نمی زند. بنابراین، عملا هیچ دوره نقاهت و از کار افتادگی ندارد. درمان حدود 30-45 دقیقه طول می کشد. بیماران می توانند قبل از خروج از مطب، میکاپ کنند و همان روز به سر کار خود بروند. بر خلاف لیزر و یا آر اف که نیاز به بی حسی موضعی دارد، آی پی ال حد اقل درد را دارد. همچنین  در مقایسه با لیزر ، در آی پی ال یک منطقه بزرگتر را می توان در یک زمان درمان کرد.

معایب آی پی ال چیست ؟

با توجه به این که آی پی ال   آسیب چندانی به سطح پوست وارد نمی کند، ممکن است جلسات درمانی متعددی برای حصول به نتایج مورد نظر نیاز باشد. برای دین بهترین نتایج، حدود 4-6 جلسه درمان، به فاصله 3-4 هفته یک بار مورد نیاز است. عوارض جانبی آی پی ال می تواند شامل قرمزی گذرا و افزایش یا کاهش رنگدانه در ناحیه تحت درمان باشد. پرهیز از اشعه آفتاب می تواند این عوارض جانبی را کاهش دهد.

IPL-c

آی پی ال چگونه موجب رفع موهای زائد می شود؟

رنگدانه های پوستی تحت عنوان “ملانین”نقاط هدف آی پی ال هستند. این رنگدانه ها موجب جذب انرژی نورانی و تبدیل آن به انرژی حرارتی می شوند. از آنجائیکه رنگدانه های ملانین در پیاز مو تراکم بیشتری دارد، این تبدیل حرارتی موجب تخریب و از بین رفتن پیاز مو و کاهش صدها فولیکول مو در هر تابش اشعه می شود.

لیزر آی پی ال در چه نقاطی از بدن قابل استفاده است؟

تمام مناطق بدن می تواند تحت درمان با آی پی ال قرار بگیرند و هیچ تفاوتی هم بین زنان و مردان از این لحاظ وجود ندارد.انواع پوست ها و انواع مو با رنگ های متفاوت می تواند تحت تأثیر این درمان قرار بگیرد.البته به علت تراکم ملانین در پیاز موهای تیره، افرادیکه دارای پوست روشن و موهای تیره هستند پاسخ درمانی بهتری به این تکنولوژی میدهند. در افرادی که پوست تیره تری دارند به دلیل اینکه رنگدانه های ملانین موجود بیشتری در سطح پوست دارند موجب جذب مقداری از انرژی نورانی می شوند لذا انرژی کمتری را به پیاز مو انتقال داده، بنابراین نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند.

چند جلسه برای درمان مورد نیاز است؟

هر تار مو در سه مرحله رشد می کند اما فقط در فاز رشد فعال، تراکم ملانین در پیاز مو به اندازه ای است که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کند. از آنجائیکه در هر مقطع زمانی تنها یک سوم موها در این فاز قرار دارند، لذا حداقل 4 تا 6 جلسه برای درمان موهای ناخواسته مورد نیاز است. افرادی که دارای پوست تیره یا موهای روشن هستند نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند.

آیا تأثیرات لیزر آی پی ال  دائمی است؟

بایستی بدانید که هیچ یک از روش های رفع مو، دائمی و مادام العمر نیستند اما اثر آی پی ال نسبت به سایر روش های موجود ماندگاری بیشتری دارد. برخی افراد به طور کامل درمان می شوند اما اغلب افراد پس از مدتی با رویش مجدد موهایی با ضخامت بسیار کم و کم رنگ تر مواجه می شوند که نیازمند سالانه یک جلسه درمان نگهدارنده هستند.

چگونه دستگاه آی پی ال ضایعات عروقی را درمان می کند؟

بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر می تواند باعث شکنندگی در مویرگ ها و عروق خونی صورت شده و ضایعات عروقی ایجاد کند که تلانژکتازی نام دارد. این اتفاق عروق عنکبوتیرا پدید می آورد. گاهی شکنندگی مویرگها باعث ایجاد قرمزی یا اریتم در پوست و خجالت افراد در جامعه می شود. روزآسه بیماری پوستی شایعی است که با قرمزی پوست مشخص می شود. تمام این بیماری ها به خوبی به آی پی ال پاسخ می دهند. برای ضایعات عروقی پاها آی پی ال و ان دی لیزر با هم می توانند روی این ضایعات کار کنند. طی درمان نور آی پی ال و لیزر توسط خون داخل عروق کوچک جذب شده،عروق را گرم و تخریب می کند. با گذشت زمان عروق تخریب شده دوباره جذب و ناپدید می شوند. همچنین می توان از آی پی ال در درمان واریس که عمقی تر است استفاده شود.

پیج اینستاگرام کلینیک پوست و زیبایی نسخه را دنبال کنید.
Call Now Button